Magyarországon sokkal gyakrabban károsítják meg a fogyasztókat a kereskedők és a szolgáltatók, mint a nyugat-európai országokban - derült ki az EUICS névre keresztelt tanulmányból, melyet az EU-15 mellett Magyar-, Lengyel- és Észtországban végeztek el 2005 folyamán.
Az eredmények azt mutatják, hogy 2004-ben a megkérdezettek hány százaléka vált különböző típusú bűncselekmények áldozatává. Hazánk esetében ez a mutató 19.6%-os, nem árt azonban tudni, hogy minden olyan esetet idesoroltak, amikor valamely áru vagy szolgáltatás minősége vagy mennyisége nem felelt meg az ígértnek, vagy a pénztárnál többet számláztak a feltüntetett árnál - emeli ki a Világgazdaság összeállítása.
A magyaroknál csak az észteket (25.7%) és a görögöket (24.6%) verik át gyakrabban, míg a nyugat-európai országokban legfeljebb a fogyasztók tizede számolt be hasonló kellemetlen tapasztalatokról.
Érdekes adat, hogy korrupcióval hazánkban minden 20-adik megkérdezett találkozott, míg például Németországban csak minden kétszázadik.
Erőszakos bűncselekmények terén jól állunk: Magyarországon jóval kevésbé kell ilyentől tartani, mint a nyugat-európai államokban. Hazánkban csak a megkérdezettek 0.2%-a vált autólopás áldozatává, melynél csak Ausztria büszkélkedhet kedvezőbb indikátorral.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








