Magyarországon sokkal gyakrabban károsítják meg a fogyasztókat a kereskedők és a szolgáltatók, mint a nyugat-európai országokban - derült ki az EUICS névre keresztelt tanulmányból, melyet az EU-15 mellett Magyar-, Lengyel- és Észtországban végeztek el 2005 folyamán.
Az eredmények azt mutatják, hogy 2004-ben a megkérdezettek hány százaléka vált különböző típusú bűncselekmények áldozatává. Hazánk esetében ez a mutató 19.6%-os, nem árt azonban tudni, hogy minden olyan esetet idesoroltak, amikor valamely áru vagy szolgáltatás minősége vagy mennyisége nem felelt meg az ígértnek, vagy a pénztárnál többet számláztak a feltüntetett árnál - emeli ki a Világgazdaság összeállítása.
A magyaroknál csak az észteket (25.7%) és a görögöket (24.6%) verik át gyakrabban, míg a nyugat-európai országokban legfeljebb a fogyasztók tizede számolt be hasonló kellemetlen tapasztalatokról.
Érdekes adat, hogy korrupcióval hazánkban minden 20-adik megkérdezett találkozott, míg például Németországban csak minden kétszázadik.
Erőszakos bűncselekmények terén jól állunk: Magyarországon jóval kevésbé kell ilyentől tartani, mint a nyugat-európai államokban. Hazánkban csak a megkérdezettek 0.2%-a vált autólopás áldozatává, melynél csak Ausztria büszkélkedhet kedvezőbb indikátorral.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


