Korábban hosszasan beszámoltunk az internetes adathalászok trükkjeiről, leírtuk, miként is működik ez a módszer, míg végül hazánkba is elérkezett a banki ügyfeleket megcélzó csalássorozat. Úgy tűnik, a világháló szörfösei minden edukáció ellenére újra és újra csapdába esnek, mindenképpen indokolt hát közzétenni a leggyakoribb célpontok, a legveszélyesebb weboldalak listáját.
Éppen ezt tette a Google, melynek feketelistája összefoglalja a gyanús adathalász oldalak URL-jeit. A listából kiderül, hogy a hamis oldalak összesen kétharmada az eBay, a PayPal és a Bank of America felhasználóira utazik.
A Google összeállításában szereplő címek 83%-a már most inaktív, ami bizonyítja, hogy az adathalász oldalak rövid ideig működve igyekeznek a legtöbb embert megkárosítani. a csali szerepét a linket tartalmazó e-mailek és esetleg közösségi site-ok töltik be.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A lista és érdekes statisztikák
A feketelista ideális eszköz lehet ezen site-ok élettartamának további rövidítéséhez, minél gyorsabban terjed ugyanis rossz hírük, annál kevesebb ideig működhetnek sikeresen. A tapasztalatok szerint egyébként az adathalászok a legritkább esetben használják ki a szoftverek sebezhetőségét, a támadások esetén a leggyengébb láncszem mindig maga a felhasználó, aki kíváncsiságból rákattint a linkre, vagy hiszékenységből megadja adatait.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








