Ingyen mobil - a Google gondoskodik róla?

Pénzcentrum
2006. november 13. 15:00

A Google vezérigazgatója, Eric Schmidt nem a kristálygömbből olvasta ki a mobiltelefonok jövőjét, hanem a cég terveivel kapcsolatban úgy gondolja, hogy a mobiltelefon-használat, s a mobilos hirdetések elterjedésével akár ingyenessé is válhatnak a készülékek.

A mobiltelefonok előbb-utóbb ingyenessé válhatnak, azon felhasználók számára, akik cserébe vállalják célzott reklámok olvasását, megnézését. Schmidt szerint amint a mobiltelefonok népszerűbbé válnak, mint a hordozható számítógépek, s az emberek legalább 8-10 órát beszélnek egy nap, szöveges üzeneteket váltanak, s használják az internetet mobiljukon keresztül, a hirdetések növekedésével a készülékek támogatottá, vagy akár ingyenessé válhatnak.

Schmidt hozzátette, a Google azon is munkálkodik, hogy lehetővé tegyék a felhasználók számára az alapvető irányítást személyes adataik felett. Jelenleg a keresőoldal a felhasználói adatokat több százezer saját gépén tárolja. A cég azt szeretné elérni, hogy a felhasználók exportálni tudják keresési előzményeiket, vagy e-mail archívumukat, és akár más honlapon kitenni azokat.

A Google szövegek, reklámképek és videohirdetések kis képernyőjű mobiltelefonokra való kézbesítésével is kísérletezik. Korai siker koronázza stratégiájukat Japánban, ahol nagy népszerűségnek örvend a mobilos televíziózás és vásárlás. A vezérigazgató kijelentette, a cég terveiben nem szerepel mobilkészülékek értékesítése, vagy ajándékozása, s nem tud arról sem, hogy a készülékgyártók, vagy szolgáltatók bármilyen erőfeszítést tettek volna egy ilyen radikális lépés elősegítése érdekében.

Schmidt ugyanakkor beismerte, hogy a mobiltelefonok valószínűleg sosem válnak ingyenessé, ahogy az újságok sem teljesen ingyenesek (néhány kivételtől eltekintve), annak ellenére, hogy legalább 100 éve támaszkodnak már a hirdetők pénzére. A cég rendelkezik egy-két szolidabb tervvel, melyek célja, hogy hirdetéseiket papíralapra helyezzék. A vezérigazgató nyilatkozatával azonban tisztává tették, hogy továbblépni a mobiltelefonos hirdetések irányába szeretnének.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem