A Google vezérigazgatója, Eric Schmidt nem a kristálygömbből olvasta ki a mobiltelefonok jövőjét, hanem a cég terveivel kapcsolatban úgy gondolja, hogy a mobiltelefon-használat, s a mobilos hirdetések elterjedésével akár ingyenessé is válhatnak a készülékek.
A mobiltelefonok előbb-utóbb ingyenessé válhatnak, azon felhasználók számára, akik cserébe vállalják célzott reklámok olvasását, megnézését. Schmidt szerint amint a mobiltelefonok népszerűbbé válnak, mint a hordozható számítógépek, s az emberek legalább 8-10 órát beszélnek egy nap, szöveges üzeneteket váltanak, s használják az internetet mobiljukon keresztül, a hirdetések növekedésével a készülékek támogatottá, vagy akár ingyenessé válhatnak.
Schmidt hozzátette, a Google azon is munkálkodik, hogy lehetővé tegyék a felhasználók számára az alapvető irányítást személyes adataik felett. Jelenleg a keresőoldal a felhasználói adatokat több százezer saját gépén tárolja. A cég azt szeretné elérni, hogy a felhasználók exportálni tudják keresési előzményeiket, vagy e-mail archívumukat, és akár más honlapon kitenni azokat.
A Google szövegek, reklámképek és videohirdetések kis képernyőjű mobiltelefonokra való kézbesítésével is kísérletezik. Korai siker koronázza stratégiájukat Japánban, ahol nagy népszerűségnek örvend a mobilos televíziózás és vásárlás. A vezérigazgató kijelentette, a cég terveiben nem szerepel mobilkészülékek értékesítése, vagy ajándékozása, s nem tud arról sem, hogy a készülékgyártók, vagy szolgáltatók bármilyen erőfeszítést tettek volna egy ilyen radikális lépés elősegítése érdekében.
Schmidt ugyanakkor beismerte, hogy a mobiltelefonok valószínűleg sosem válnak ingyenessé, ahogy az újságok sem teljesen ingyenesek (néhány kivételtől eltekintve), annak ellenére, hogy legalább 100 éve támaszkodnak már a hirdetők pénzére. A cég rendelkezik egy-két szolidabb tervvel, melyek célja, hogy hirdetéseiket papíralapra helyezzék. A vezérigazgató nyilatkozatával azonban tisztává tették, hogy továbblépni a mobiltelefonos hirdetések irányába szeretnének.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








