A Google vezérigazgatója, Eric Schmidt nem a kristálygömbből olvasta ki a mobiltelefonok jövőjét, hanem a cég terveivel kapcsolatban úgy gondolja, hogy a mobiltelefon-használat, s a mobilos hirdetések elterjedésével akár ingyenessé is válhatnak a készülékek.
A mobiltelefonok előbb-utóbb ingyenessé válhatnak, azon felhasználók számára, akik cserébe vállalják célzott reklámok olvasását, megnézését. Schmidt szerint amint a mobiltelefonok népszerűbbé válnak, mint a hordozható számítógépek, s az emberek legalább 8-10 órát beszélnek egy nap, szöveges üzeneteket váltanak, s használják az internetet mobiljukon keresztül, a hirdetések növekedésével a készülékek támogatottá, vagy akár ingyenessé válhatnak.
Schmidt hozzátette, a Google azon is munkálkodik, hogy lehetővé tegyék a felhasználók számára az alapvető irányítást személyes adataik felett. Jelenleg a keresőoldal a felhasználói adatokat több százezer saját gépén tárolja. A cég azt szeretné elérni, hogy a felhasználók exportálni tudják keresési előzményeiket, vagy e-mail archívumukat, és akár más honlapon kitenni azokat.
A Google szövegek, reklámképek és videohirdetések kis képernyőjű mobiltelefonokra való kézbesítésével is kísérletezik. Korai siker koronázza stratégiájukat Japánban, ahol nagy népszerűségnek örvend a mobilos televíziózás és vásárlás. A vezérigazgató kijelentette, a cég terveiben nem szerepel mobilkészülékek értékesítése, vagy ajándékozása, s nem tud arról sem, hogy a készülékgyártók, vagy szolgáltatók bármilyen erőfeszítést tettek volna egy ilyen radikális lépés elősegítése érdekében.
Schmidt ugyanakkor beismerte, hogy a mobiltelefonok valószínűleg sosem válnak ingyenessé, ahogy az újságok sem teljesen ingyenesek (néhány kivételtől eltekintve), annak ellenére, hogy legalább 100 éve támaszkodnak már a hirdetők pénzére. A cég rendelkezik egy-két szolidabb tervvel, melyek célja, hogy hirdetéseiket papíralapra helyezzék. A vezérigazgató nyilatkozatával azonban tisztává tették, hogy továbblépni a mobiltelefonos hirdetések irányába szeretnének.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








