A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2006. október 25-én tartott tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy a SkyEurope Airlines Hungary Kft. a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított a 2005-ben és 2006-ban kifejtett reklámtevékenysége során. A légitársaság az általa értékesített repülőjegyek fogyasztók által fizetendő ellenértékének egyes elemeit nem tette tájékoztatása részévé, ráadásul az árközlés helyes értelmezéséhez szükséges információkat lényegesen kisebb méretű betűkkel tette közzé, amivel megnehezítette ajánlatának valós megítélését. Jogellenesnek minősült továbbá a SkyEurope által 2005-ben az egyik napilapban alkalmazott "a legtöbb járat a legjobb áron" szlogen is, ugyanis a vállakozás nem bizonyította annak valóságtartalmát. A SkyEurope Airlines Hungary Kft. jogsértő magatartásáért 50 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2006. október 25-én tartott tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy a SkyEurope Airlines Hungary Kft. a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított a 2005-ben és 2006-ban kifejtett reklámtevékenysége során. A légitársaság az általa értékesített repülőjegyek fogyasztók által fizetendő ellenértékének egyes elemeit nem tette tájékoztatása részévé, ráadásul az árközlés helyes értelmezéséhez szükséges információkat lényegesen kisebb méretű betűkkel tette közzé, amivel megnehezítette ajánlatának valós megítélését. Jogellenesnek minősült továbbá a SkyEurope által 2005-ben az egyik napilapban alkalmazott "a legtöbb járat a legjobb áron" szlogen is, ugyanis a vállakozás nem bizonyította annak valóságtartalmát. A SkyEurope Airlines Hungary Kft. jogsértő magatartásáért 50 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles.
A GVH által lefolytatott versenyfelügyeleti eljárás tárgyát a SkyEurope Airlines Hungary Kft. (a továbbiakban: SkyEurope) reklámjai képezték, melyekkel repülőjegyeit kívánta népszerűsíteni.
A SkyEurope általános reklámozási gyakorlata szerint a reklámokban kiemelten szerepel az adott célállomás és az árközlés, s a reklám a főüzenethez képest lényegesen kisebb betűméretben, számos esetben a fogyasztók számára ténylegesen nem, vagy nem szükségszerűen észlelhető módon ad arról tájékoztatást, hogy a közölt ár csak egyetlen útra, repülőtéri illeték nélkül, a szabad helyek függvényében, s csak bizonyos járatokra érvényes.
A versenytörvény szerint tilos a gazdasági versenyben a fogyasztókat megtéveszteni. A fogyasztók megtévesztésének minősül, ha az áru ára, lényeges tulajdonsága - így különösen összetétele, használata, az egészségre és a környezetre gyakorolt hatása, valamint kezelése, továbbá az áru eredete, származási helye, beszerzési forrása vagy módja - tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak, az árut megtévesztésre alkalmas árujelzővel látják el, vagy az áru lényeges tulajdonságairól bármilyen más, megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adnak, továbbá, ha különösen előnyös vásárlás hamis látszatát keltik. A versenytörvény szerint a használt kifejezéseknek a mindennapi életben, illetőleg a szakmában elfogadott általános jelentése az irányadó annak megállapításánál, hogy a tájékoztatás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas-e.
A GVH határozatában megállapította, a SkyEurope a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított a 2005-ben és 2006-ban kifejtett reklámtevékenysége során, amikor az általa értékesített repülőjegyek fogyasztók által fizetendő ellenértékének egyes elemeit nem tette tájékoztatása részévé, illetve az árközlés mellett az annak helyes értelmezéséhez szükséges információk annál lényegesen kisebb méretű betűkkel történő elhelyezésével megnehezítette az ajánlat valós megítélést. A GVH a jogellenes magatartás további folytatását megtiltotta.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A GVH határozatában jogsértőnek minősítette a SkyEurope által 2005-ben az egyik napilapban alkalmazott "a legtöbb járat a legjobb áron" szlogenjét is, ugyanis a vállakozás - bizonyítási kötelezettsége ellenére - nem támasztotta alá az állítás valóságnak való megfelelését.
A GVH a SkyEurope-ot jogsértő magatartásáért 50 millió Ft versenyfelügyeleti bírsággal sújtotta. A bírság összegének megállapítása során a GVH a SkyEurope-nak a jogsértő reklámok megjelentetésével kapcsolatban tett kiadásait tartotta szem előtt.

Kivételes akciót robbant a Lidl a héten: ilyen leárazás nem sokszor van, indulhat a roham a boltokba
Beütött a kánikula, az Aldi után most a Lidl akcióz le hűsítő berendezések.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


