A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2006. október 25-én tartott tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy a SkyEurope Airlines Hungary Kft. a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított a 2005-ben és 2006-ban kifejtett reklámtevékenysége során. A légitársaság az általa értékesített repülőjegyek fogyasztók által fizetendő ellenértékének egyes elemeit nem tette tájékoztatása részévé, ráadásul az árközlés helyes értelmezéséhez szükséges információkat lényegesen kisebb méretű betűkkel tette közzé, amivel megnehezítette ajánlatának valós megítélését. Jogellenesnek minősült továbbá a SkyEurope által 2005-ben az egyik napilapban alkalmazott "a legtöbb járat a legjobb áron" szlogen is, ugyanis a vállakozás nem bizonyította annak valóságtartalmát. A SkyEurope Airlines Hungary Kft. jogsértő magatartásáért 50 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2006. október 25-én tartott tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy a SkyEurope Airlines Hungary Kft. a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított a 2005-ben és 2006-ban kifejtett reklámtevékenysége során. A légitársaság az általa értékesített repülőjegyek fogyasztók által fizetendő ellenértékének egyes elemeit nem tette tájékoztatása részévé, ráadásul az árközlés helyes értelmezéséhez szükséges információkat lényegesen kisebb méretű betűkkel tette közzé, amivel megnehezítette ajánlatának valós megítélését. Jogellenesnek minősült továbbá a SkyEurope által 2005-ben az egyik napilapban alkalmazott "a legtöbb járat a legjobb áron" szlogen is, ugyanis a vállakozás nem bizonyította annak valóságtartalmát. A SkyEurope Airlines Hungary Kft. jogsértő magatartásáért 50 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles.
A GVH által lefolytatott versenyfelügyeleti eljárás tárgyát a SkyEurope Airlines Hungary Kft. (a továbbiakban: SkyEurope) reklámjai képezték, melyekkel repülőjegyeit kívánta népszerűsíteni.
A SkyEurope általános reklámozási gyakorlata szerint a reklámokban kiemelten szerepel az adott célállomás és az árközlés, s a reklám a főüzenethez képest lényegesen kisebb betűméretben, számos esetben a fogyasztók számára ténylegesen nem, vagy nem szükségszerűen észlelhető módon ad arról tájékoztatást, hogy a közölt ár csak egyetlen útra, repülőtéri illeték nélkül, a szabad helyek függvényében, s csak bizonyos járatokra érvényes.
A versenytörvény szerint tilos a gazdasági versenyben a fogyasztókat megtéveszteni. A fogyasztók megtévesztésének minősül, ha az áru ára, lényeges tulajdonsága - így különösen összetétele, használata, az egészségre és a környezetre gyakorolt hatása, valamint kezelése, továbbá az áru eredete, származási helye, beszerzési forrása vagy módja - tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak, az árut megtévesztésre alkalmas árujelzővel látják el, vagy az áru lényeges tulajdonságairól bármilyen más, megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adnak, továbbá, ha különösen előnyös vásárlás hamis látszatát keltik. A versenytörvény szerint a használt kifejezéseknek a mindennapi életben, illetőleg a szakmában elfogadott általános jelentése az irányadó annak megállapításánál, hogy a tájékoztatás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas-e.
A GVH határozatában megállapította, a SkyEurope a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított a 2005-ben és 2006-ban kifejtett reklámtevékenysége során, amikor az általa értékesített repülőjegyek fogyasztók által fizetendő ellenértékének egyes elemeit nem tette tájékoztatása részévé, illetve az árközlés mellett az annak helyes értelmezéséhez szükséges információk annál lényegesen kisebb méretű betűkkel történő elhelyezésével megnehezítette az ajánlat valós megítélést. A GVH a jogellenes magatartás további folytatását megtiltotta.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A GVH határozatában jogsértőnek minősítette a SkyEurope által 2005-ben az egyik napilapban alkalmazott "a legtöbb járat a legjobb áron" szlogenjét is, ugyanis a vállakozás - bizonyítási kötelezettsége ellenére - nem támasztotta alá az állítás valóságnak való megfelelését.
A GVH a SkyEurope-ot jogsértő magatartásáért 50 millió Ft versenyfelügyeleti bírsággal sújtotta. A bírság összegének megállapítása során a GVH a SkyEurope-nak a jogsértő reklámok megjelentetésével kapcsolatban tett kiadásait tartotta szem előtt.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Egymást érik a hatalmas földrengések, 4000 fölött a halottak száma
- Undorító tolvajriasztót találtak ki – videó
- Magyar kutatók munkája hozhat áttörést a skizofrénia megértésében
- Setényi János: nem kerülhető el a falusi iskolák összevonása
- Feltámasztanának egy furcsa külsejű, a 17. században kihalt madarat
- Megdöbbentő számadatok a magyarországi kilométeróra-visszatekerésről
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


