A Nemzeti Autópálya Zrt. ma hirdet eredményt az M7-es autópálya Balatonkeresztúr-Nagykanizsa szakaszának építési tenderén.
A Világgazdaság értesülése szerint, csak az osztrák-magyar Porr-Viadom-Terrag-Asdag konzorcium maradt állva, a 36,5 kilométeres szakaszra tett végső ajánlata 43,7 milliárd forint. Ez kilométerenként 1,2 milliárd forintot jelent - az induló ajánlat 1,59 milliárd volt.
Ez is jóval elmarad az M7-es utóbbi években épült szakaszainak árától. Hiszen az előbbi "gépies" módszerrel nézve eddig kilométerenként a legolcsóbbnak (2,1 milliárd) a Nagykanizsa-Becsehely pálya építése bizonyult, a legdrágábbnak a Zamárdi-Balatonszárszó szakaszé (5,3 milliárd). E számítások megtévesztők - hívja fel a figyelmet a szakma. Hiszen a csomópontok, a műtárgyak és a pihenők száma még hasonló nagyságú szakaszon is nagyban befolyásolja a költségeket. Ezért csak az azoktól "lecsupaszított" fajlagos főpályaárakat (a finanszírozás módját is figyelembe véve) lehet összehasonlítani.
Az M7-es beruházásait ily módon - 2005-ös árszinten - összemérve felborul az előbbi sorrend, bár az eltérés lényegesen kisebb. Az előbbiek szerint utcahosszal legdrágább Zamárdi-Balatonszárszó szakasz fajlagos főpálya-építési költsége alig haladja meg a legolcsóbbét. A kétféle metódussal számított ár között közel ötszörös eltérés oka a Kőröshegyi völgyhíd. A fajlagos főpályaárlistát az Ordacsehi-Balatonkeresztúr szakasz vezeti.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Általában sincs nagy eltérés az utóbbi évek beruházásai között. Eszerint például a 2000-2002 között épült M3-as kilométere közel 938,4 millió forintba került, az M6-os 2005-2007 között elkészülő része pedig 1,17 milliárdba.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Bolti tejben is megtalálták a vírust, amely ellen nagy erőkkel küzdenek
- Találtak Budapesten egy körforgalmat, ahol nem érvényesek a KRESZ szabályai
- Itt a figyelmeztetés, nem kizárt a jégeső és a zivatar
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége