Öröm a kánikulában - a hőségriadó nyertesei

Pénzcentrum
2006. augusztus 18. 11:00

A júliusi hőség fellendítette a italpiacot- vallják az üditőital- és sörgyárak. A 2006-os nyár legnagyobb nyertesei azonban egyértelműen a klímagyártók, a piac 70 %-os bővülést mutat a tavalyi adatokhoz képest.

Nehéz dolga van annak, aki augusztusban klímát szeretne vásárolni, már csak egy-egy drágább, illetve olcsóbb készülékek várják a hipermaketekben, barkácsáruházakban. A márkásabb darabokat ugyanis már elvitték a nagy rohamban. Annak, hogy a vásárlók az idén inkább ezeket a termékeket részesítették előnyben, nem csupán a meleg az oka, a nagyobb befektetéstől jobb minőséget és nagyobb biztonságot várnak.

A nyári meleg versenyében a második helyen a sör és ásványvízgyártók végeztek. A hazai sörpiacnak 2003 óta nem volt ilyen jó idénye. Bár még az augusztus hátravan, a Borsodi Sörgyár munkatársa optimistán nyilatkozott az eddig elért eredményekről. Az egy főre jutó sörfogyasztás már a tavalyi évben is nőtt, meghaladva a 70 litert, de a kilencvenes évek 100 literes álomhatárának elérésére a jelenlegi tendenciák alapján nincs sok esély. Leginkább a standard és prémium sörök forgalma nőtt 4, illetve 2 százalékkal, míg a speciális söröké 9 százalékkal esett vissza.

Az ásványvíz gyártók háza táján is jogos az öröm, az egy főre jutó ásványvízfogyasztás az idén megközelítheti a 80 liter/főt, ami 13%-os emelkedést jelentene az előző évhez képest. Bár a meleg nyárnak biztosan nagy szerepe volt a növekedésben, az ásvány vízfogyasztás szezonális jellege jelentősen csökkent, ami annak köszönhető, hogy a csapvizet a fogyasztók saját márkás termékekkel váltották ki. Üröm az örömben, hogy a fogyasztás növekedése nem feltétlenül fogja magával hozni a bevétel növekedését, mivel a gyártóknak a növekedés eléréséhez sok esetben kellett árcsökkentéshez, vagy akciókhoz folyamodniuk az egyébként is minimális hasznot hozó piacon.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm