Te még fizetsz a telefonálásért? - Itt a magyar "HIBA!"

Pénzcentrum
2006. április 21. 08:30

Az ötlet kiváló, a megvalósítás silány. Röviden így jellemezhető a magyar ingyentelefon, mely kétségkívül még csak kísérleti fázisban van. Megkíséreltük kipróbálni a www.gsms.hu telefonprogramját, ezt azonban csak erős idegzetűeknek ajánljuk, a számos hibaüzenet és sikertelen próbálkozás után ugyanis sokan agresszívan közelednek a számítógéphez, ami végső soron többe kerülhet, mint néhány havi telefonszámla... Lássuk, mire jutottunk!

Az ötlet kiváló, a megvalósítás silány. Röviden így jellemezhető a magyar ingyentelefon, mely kétségkívül még csak kísérleti fázisban van. Megkíséreltük kipróbálni a www.gsms.hu telefonprogramját, ezt azonban csak erős idegzetűeknek ajánljuk, a számos hibaüzenet és sikertelen próbálkozás után ugyanis sokan agresszívan közelednek a számítógéphez, ami végső soron többe kerülhet, mint néhány havi telefonszámla... Lássuk, mire jutottunk!

Hónapról-hónapra beszámolunk Olvasóinknak arról, mikor melyik internetes telefonszolgáltató kínál ingyenes hívás lehetőséget és mely desztinációk tartoznak a promóciós körbe. A gsms kitalálójának is feltűnt, hogy a voip-szegmensben dúló kemény versenynek köszönhetően hemzsegnek az ingyenes ajánlatok, ő azonban tovább is lépett: telefonprogramja a hívás időpontjában megnézi, hogy mely külföldi szolgáltatók kínálják a megadott, felhívandó számot ingyen és rajtuk keresztül bonyolódik a beszélgetés.

A híváshoz csak egy szélessávú internetkapcsolatra van szükségünk, így a gépről bárkit felhívhatunk, akinek van vezetékes telefonja.

"Kisebb szépséghibák"...

Az első apró bökkenő, bár üzleti megfontolásból teljesen racionális korlátozás, hogy csak a regisztrált magyar vezetékes telefonszámokat hívhatjuk ingyen, amennyiben ugyanis nem regisztrált számmal próbálkozunk, a rendszer 5 másodperc múlva bontja a hívást.

Sokkal komolyabb probléma, hogy ha véletlenül sikerült is minden felhívandó ismerőst rávenni a regisztrációra, akkor is csak 1 percig tarthat maximum 1 beszélgetés és naponta csak egyszer lehet ugyanazt a számot hívni.

Jelenleg a hívások kb. 40%-a sikertelen és bosszantó hibaüzenetekkel találkozunk. Akinek van türelme, persze próbálkozhat, de ugye a piacon hemzsegnek az ingyenes ajánlatok...

Mit várhatunk?

A program természetesen fejlesztés alatt van, így érdemes megnézni, mire is számíthatunk pár hónap távlatában.

Az alkotó szeretné a hívásidő korlátját 5 percre emelni, ami egyfelől elég is lehet, ha azt vesszük alapul, hogy az NHH adatai szerint az átlagos vezetékes hívásidő 3.3 perc körül mozog...de azért ugye fizetni kell! Az ingyenes hívások egyik leglényegesebb eleme éppen a korlátlanság...

Sokkal érdekesebb fejlesztési irány az ingyenes hívások kiterjesztése a mobilszámokra is, mivel ilyen ajánlatokkal nem nagyon találkozhatunk a piacon. Ennek költségeit az oldal gazdája a remélt hirdetési bevételekből tervezi finanszírozni. (A hirdetési alapú szolgáltatás egyik kényelmetlensége, hogy a hívás ideje alatt nem kattinthatunk el az oldalról, mert akkor a beszélgetés azonnal megszakad...)

Mindent összevetve jelenleg véleményünk szerint teljesen versenyképtelen a szolgáltatás, de érdemes lehet hónapok múlva visszanézni az oldalra, az ötlet ugyanis tényleg életképesnek tűnik, kérdés hogy lesz-e pénz fejlesztésekre, mert azokra még bőven lenne szükség...
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. május 8. 19:18