Többet utazunk belföldön - elsősorban a szállodák a kedveltek
Pénzcentrum
2006. április 10. 09:00
Link a vágólapra másolva
2006. január-februárban a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma kismértékben emelkedett az előző év azonos időszakához viszonyítva - közölte a KSH. A kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevétele nagyobb mértékben nőtt, mivel a vendégéjszakák száma a magasabb kategóriájú (három- és négycsillagos) szállodákban növekedett.
Külföldi vendégek 2006 első két hónapjában a
2006. január-februárban a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma kismértékben emelkedett az előző év azonos időszakához viszonyítva - közölte a KSH. A kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevétele nagyobb mértékben nőtt, mivel a vendégéjszakák száma a magasabb kategóriájú (három- és négycsillagos) szállodákban növekedett.
Külföldi vendégek
2006 első két hónapjában a kereskedelmi szálláshelyekre 278 ezer külföldi vendég érkezett, akik 760 ezer vendégéjszakát töltöttek el. A vendégek száma 2005 azonos időszakához hasonló, a vendégéjszakák száma 4%-kal kevesebb volt a szálláshelyeken. Az Európai Unió országaiból érkezett vendégekhez köthető a külföldivendég-éjszakák héttizede (közel 526 ezer éjszaka). A hazánkba irányuló vendégforgalom jelentősen fellendült Dániából, Görögországból, Oroszországból, Törökországból, Kanadából és Kínából. A különböző szállástípusok közül - az ifjúsági szállók kivételével - minden szállástípusban csökkent a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma az egy évvel korábbihoz képest. A külföldivendég-forgalom 2-14%-kal bővült Nyugat-Dunántúl, Észak-Magyarország és Dél-Alföld régiókban, a többi régióban kisebb-nagyobb mértékű csökkenés figyelhető meg.
Belföldi vendégek
A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyek 363 ezer belföldi vendéget és 819 ezer belföldivendég-éjszakát regisztráltak. A vendégek száma 7, a vendégéjszakák száma 8%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit.A szállodai belföldi forgalomnak az átlagot meghaladó bővülése folytatódott : 11%-os volt a vendégek, 12%-os a vendégéjszakák számának növekedése. A többi szállástípust vegyes folyamatok jellemezték. A turistaszállókban és a kempingekben - a vendégéjszakák száma alapján - növekedés, a panziókban, ifjúsági szállókban és üdülőházakban mérséklődés figyelhető meg. A tervezési-statisztikai régiókban - Közép-Magyarország kivételével - nagyobb lett a belföldivendég-forgalom. A szállodák átlagosan 32.8%-os szobakihasználtsággal működtek a vizsgált időszakban. A szobafoglaltság - növekvő szobakapacitás mellett - a megelőző év azonos időszakához képest 0.7 százalékponttal nőtt.
Bevételek: 6%-os növekedés
A kereskedelmi szálláshelyek összesen 22.9 milliárd forint bruttó bevételt értek el január-februárban, ez folyó áron 6%-os növekedésnek felel meg az egy évvel korábbi bevételhez képest. Az összes bevétel 49%-a a szállásdíjakból, 28%-a a szálláshelyi vendéglátóegységek forgalmából, 23%-a a szálláshelyek által nyújtott egyéb szolgáltatásokból származott.
A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági (H) ágnak a január-februárra számított árindexe 4%-os növekedést jelzett az egy évvel korábbihoz viszonyítva.
2006. február 28-án 1788 kereskedelmi szálláshely, ezen belül 669 szálloda és 844 panzió üzemelt az országban. 2005 februárjához képest a működő szállodák száma 12-vel, a rendelkezésre álló szállodai szobák száma 1541-gyel volt több.
2006. január-februárban a kereskedelmi és magánszálláshelyek 310 millió forint értékben fogadtak el üdülési csekket. Februárban 1873 kereskedelmi szálláshelyen - köztük 668 szállodában -, valamint 1151 magánszálláshelyen volt lehetőségük a vendégeknek üdülési csekk beváltására.
Egyre népszerűbbek Magyarországon az áruházláncok sajátmárkás termékei. De mekkora kompromisszumot kell kötnie annak, aki ezekre cserélné le márkás kedvenceit, hogy spóroljon?
Az Aldi új kezdeményezést indított az Egyesült Királyságban, hogy a lakosság segítségével azonosítsa azokat a területeket, ahol új üzletek nyitására lehet szükség.
Ahogy a nyári napok közelednek, a kiskereskedelmi láncok sorra indítják el nyári akcióikat, amelyek középpontjában ezúttal a kerti bútorok, medencék állnak.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.