2006. január-februárban a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma kismértékben emelkedett az előző év azonos időszakához viszonyítva - közölte a KSH. A kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevétele nagyobb mértékben nőtt, mivel a vendégéjszakák száma a magasabb kategóriájú (három- és négycsillagos) szállodákban növekedett. Külföldi vendégek 2006 első két hónapjában a
Külföldi vendégek
2006 első két hónapjában a kereskedelmi szálláshelyekre 278 ezer külföldi vendég érkezett, akik 760 ezer vendégéjszakát töltöttek el. A vendégek száma 2005 azonos időszakához hasonló, a vendégéjszakák száma 4%-kal kevesebb volt a szálláshelyeken. Az Európai Unió országaiból érkezett vendégekhez köthető a külföldivendég-éjszakák héttizede (közel 526 ezer éjszaka). A hazánkba irányuló vendégforgalom jelentősen fellendült Dániából, Görögországból, Oroszországból, Törökországból, Kanadából és Kínából. A különböző szállástípusok közül - az ifjúsági szállók kivételével - minden szállástípusban csökkent a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma az egy évvel korábbihoz képest. A külföldivendég-forgalom 2-14%-kal bővült Nyugat-Dunántúl, Észak-Magyarország és Dél-Alföld régiókban, a többi régióban kisebb-nagyobb mértékű csökkenés figyelhető meg.
Belföldi vendégek
A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyek 363 ezer belföldi vendéget és 819 ezer belföldivendég-éjszakát regisztráltak. A vendégek száma 7, a vendégéjszakák száma 8%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit.A szállodai belföldi forgalomnak az átlagot meghaladó bővülése folytatódott : 11%-os volt a vendégek, 12%-os a vendégéjszakák számának növekedése. A többi szállástípust vegyes folyamatok jellemezték. A turistaszállókban és a kempingekben - a vendégéjszakák száma alapján - növekedés, a panziókban, ifjúsági szállókban és üdülőházakban mérséklődés figyelhető meg. A tervezési-statisztikai régiókban - Közép-Magyarország kivételével - nagyobb lett a belföldivendég-forgalom.
A szállodák átlagosan 32.8%-os szobakihasználtsággal működtek a vizsgált időszakban. A szobafoglaltság - növekvő szobakapacitás mellett - a megelőző év azonos időszakához képest 0.7 százalékponttal nőtt.
Bevételek: 6%-os növekedés
A kereskedelmi szálláshelyek összesen 22.9 milliárd forint bruttó bevételt értek el január-februárban, ez folyó áron 6%-os növekedésnek felel meg az egy évvel korábbi bevételhez képest. Az összes bevétel 49%-a a szállásdíjakból, 28%-a a szálláshelyi vendéglátóegységek forgalmából, 23%-a a szálláshelyek által nyújtott egyéb szolgáltatásokból származott.
A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági (H) ágnak a január-februárra számított árindexe 4%-os növekedést jelzett az egy évvel korábbihoz viszonyítva.
2006. február 28-án 1788 kereskedelmi szálláshely, ezen belül 669 szálloda és 844 panzió üzemelt az országban. 2005 februárjához képest a működő szállodák száma 12-vel, a rendelkezésre álló szállodai szobák száma 1541-gyel volt több.
2006. január-februárban a kereskedelmi és magánszálláshelyek 310 millió forint értékben fogadtak el üdülési csekket. Februárban 1873 kereskedelmi szálláshelyen - köztük 668 szállodában -, valamint 1151 magánszálláshelyen volt lehetőségük a vendégeknek üdülési csekk beváltására.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








