Szerencsére hazánkban is egyre többen megengedhetik maguknak, hogy saját, otthoni medencét építtessenek. A vágyak valóra váltása természetesen nem olcsó, egy elhibázott döntés pénzügyi következményei pedig már egyenesen katasztrofálisak lehetnek, nem árt így alaposan körülnézni, mielőtt csukafejest ugrunk a projektbe...
Egy medence építéséhez a szükséges terület mellett be kell szereznünk az építési engedélyt és nem utolsósorban ellenőrízni, hogy van-e elég pénz a bankszámlánkon.
Ha mindezzel megvolnánk, meg kell határozni a medence kívánatos méretét és azt, hogy beltéri, vagy kültéri kivitelezésben gondolkodunk-e. Bizonyos szempontból itt is elmondható, hogy a méret a lényeg, amennyiben ugyanis nem csak pancsolni akarunk, akkor 7-8 méter hosszú medencét illik terveznünk. (A méret növelésével természetesen nőnek a kivitelezési és fenntartási költségek is, szakértők szerint ezért 10-12 méternél hosszabb medencét már nem érdemes építtetnünk.) Szélességnek általában a hossz felét szokták venni, mélységben pedig nem szokás és nem érdemes 140 cm alá menni, mivel „lefelé terjeszkedni” meglehetősen drága mulatság, a hozzáadott érték pedig megkérdőjelezhető...
Amennyiben kertünkben szeretnénk elhelyezni a medencét, akkor elvileg olcsóbb kivitelezésre számíthatunk, mivel nem szükséges párátlanító berendezés, ami jelentősen megdobhatja a költségeket, amint látni fogjuk. Figyeljünk azonban arra, hogy a medence pereme emelkedjen ki a környezetből, hogy ne hordjon minden szemetet a fürdővízbe a szél.
A beltéri medence üzemeltetése természetesen kevesebb gonddal jár, a fűtést és párátlanítást azonban gondosan meg kell tervezni és a hőszigetelésről sem árt gondoskodni.
A kivitelezési módok közül hazánkban a vasbeton a leggyakoribb, melyet csempével, vagy üvegmozaikkal szokás burkolni. Ez a fajta meglehetősen rugalmasan alkalmazkodik az igényekhez (szabad méret, alak és mélységválasztás), valamint rendkívül tartós. Emellett persze kaphatók műanyag (polipropilén) medencék is, melyek egyetlen előnye gyakorlatilag az olcsóság.
A fenti döntések meghozata után el kell gondolkodni azon, hogy süllyesztett, vagy feszített víztükröt akarunk. Előbbi esetben a kivitelezés egyszerűbb és olcsóbb, nincs szükség kiegyenlítő tárolóra, mely jelentős költségtől szabadít meg minket.
Tegyük fel, hogy álmaink medencéje egy 8x4 méteres üvegmozaikkal burkolt beton-csoda, mely 1.5 méter mély. Amennyiben vízforgatót, szűrőt, világítást és fűtést is szereltetünk bele, akkor a komplett kültéri kivitelezés 7 millió Ft körüli összegbe kerülhet, míg ugyanez bentre (a párátlanító miatt) csaknem 1 millióval drágább, ám a pontos ár természetesen a helyiség nagyságától is függ. (A hozzávetőleges árajánlatot a Tuss Pool adta, de megjegyezzük, hogy a piacon számos cég vállal medenceépítést, az árak jelentősen eltérhetnek egymástól, így érdemes lehet sok ajánlatot bekérni és az ár mellett a tartalom alapján is mérlegelni.) A különbségek érzékeltetése kedvéért ide kívánkozik, hogy egy 6x3x1.5 méteres műanyag medence már 600 ezer Ft körüli összegért beszerezhető, a két kategória közötti különbség azonban hatalmas...
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








