A hosszú idők óta tartó parkolási vitában mindkét fél (a parkolótársaságok és az autósok) részére is újabb támpontot adhat egy februárban megjelent bírósági előterjesztés, mely ismét leszögezi, hogy a parkolással keletkező jogviszony polgári jogi jogviszonyt jelent, melyből viszont az következik, hogy a felek a szerződés teljesítésében együttműködni kötelesek - írja a Napi.
A hosszú idők óta tartó parkolási vitában mindkét fél (a parkolótársaságok és az autósok) részére is újabb támpontot adhat egy februárban megjelent bírósági előterjesztés, mely ismét leszögezi, hogy a parkolással keletkező jogviszony polgári jogi jogviszonyt jelent, melyből viszont az következik, hogy a felek a szerződés teljesítésében együttműködni kötelesek – írja a Napi.
A fentiek értelmében tehát a parkolótársaságnak is minden esetben a társadalmi elvárásokkal összhangban kell eljárnia.
Az előterjesztés szerint a szélvédőre helyezett fizetési felszólítás nem alkalmas eszköz a fizetési kötelezettségről való tudomásszerzésre, hiszen azzal is számolni kell, hogy azt onnan bárki eltávolíthatja, elfújhatja a szél, illetve az autót nem feltétlenül annak üzembentartója vezeti.
A bizonyítási teher tekintetében egyértelműen a parkolási cégnek kell bizonyítania az alperes tagadása esetén, mivel ha ezen teher az autósra hárulna, akkor évekre visszamenőleg kellene nemleges dolgot bizonyítania.
Szintén elvárható a parkolási társaságoktól, hogy fénykép, vagy videofelvételt készítsenek a kérdéses autókról. Ennek elmaradása olyan mulasztás, mely kizárhatja az igény érvényesíthetőségét. Más kérdés persze, hogy a digitális képeket hamisítani is lehet, ezt azonban már az autósnak kell bizonyítania.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Koronavírus - stagnál az örökítőanyag koncentrációja a szennyvízben
- Donald Trump „nagyszerű barátnak” tartja Andrzej Dudát – New Yokrban egyeztettek
- Ha van robogója, akkor erre érdemes odafigyelni!
- Vezető kutató: ennyire vegyes a kép Európában a gázai konfliktussal kapcsolatban
- Magosz: újabb aszály fenyeget, azonnali megoldás kell
- Bajnokok Ligája - a Bayern vezetőedzője a Wembleyben zárná a szezont