7 °C Budapest

Ügyfélszerzés biztosítós módra - kész átverés show

Pénzcentrum
2005. november 16. 06:20

Az online biztosításkötés szerepe évről évre növekszik, bár a netes tájékozódás nem mindig ad pontos képet. A tarifákban szereplő kedvezmények közül ugyanis több is hiányzik az online programok által kért információk közül. - írja a Napi Gazdaság

 
Az online biztosításkötés szerepe évről évre növekszik, bár a netes tájékozódás nem mindig ad pontos képet. A tarifákban szereplő kedvezmények közül ugyanis több is hiányzik az online programok által kért információk közül. – írta a Napi Gazdaság
Ez a magyarázata annak, hogy sokan eltérő díjakkal találkoznak a biztosító saját honlapján és az alkuszi oldalakon. Bár van, amit a kedvezményszámoló programokba lehetetlen beépíteni (például a háromévenként jelentkező hűség-bónuszt), más hiányosság is akad. Több tíz százalékkal is magasabb díj jöhet ki a valóságosnál (például a Generali esetén a felekezeti vagy a UPC-kártyához kötődő előny mellőzése miatt).
Érdekes megkülönböztetéssel találkozunk azoknál a biztosítóknál, amelyek nem kötöttek szerződést az alkuszcégekkel. Tavaly még a nagyobb honlapokon is kihagyták ezeket, az idén "már csak" az utolsó helyre szorulnak a díjsorrendben. A hátrányos megkülönböztetés érinti a Posta Biztosítót, amely köztudottan nem alkalmaz internetes alkuszokat. A díjak a szerint is változnak, hogy melyik alkusznál köti a szerződést az ügyfél. Épp ezért kérdés, hogy ilyenkor a törvényileg kötelezően az ügyfél érdekeit néző alkusznak kötelessége-e a másik alkusznál történő szerződéskötés ajánlása.
Sok biztosító mintha a meglévő ügyfeleit "büntetné". A Köbe Biztosító egyesület ezt nyíltan felvállalja, ez azonban a helyzet több társaságnál is - főleg a terjedő indexálásnak köszönhetően. Az Allianz Hungáriánál és az OTP-Garanciánál is akadnak olyan ügyfélszegmensek, amelyekben az idén tíz százalékkal is csökkentek a díjak, miközben a régi ügyfelek némi díjnövekedéssel találkozhatnak. Ilyenkor az ügyfél elégedett, látva hogy szinte nem növekedtek a terhei.
Azonban egészen extrém esetek is előfordulhatnak. Az Uniqa biztosító esetén olyan ügyfél is elképzelhető, aki a szerződés felmondása és újraszerződés esetén több mint 38 százalékot (évi 53 ezer forintot) spórol. Az új és régi ügyfelek eltérő díjszabása miatt elengedhetetlen lenne az alkuszok által az újraszerződés esetén fizetendő díj megjelenítése is (tehát a saját biztosítóról két tarifát kellene megjeleníteni), de az online programok ezzel is adósak maradnak.
A biztosítóegyesületek esetén a tagok - sokszor a megfelelő tájékoztatás hiányában - automatikusan fogadják el a pótdíjfizetésre vonatkozó kitételt, vagyis azt, hogy problémák esetén még egyszeri éves díjfizetésre kötelezhetők. Bár Erdei István, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) elnöke levélben hívta fel a figyelmet a szélesebb körű tájékoztatás szükségességére, eddig az online cégek esetében erre nem került sor. Erdei valószínűleg azért hívta fel a figyelmet erre a problémára, mert pótdíjfizetés esetén vitás lehet a korrekt alkuszi tájékoztatás hiánya, így elvileg az alkuszok is kötelezhetőek lehetnek a pótdíj kiegyenlítésére. Aki ilyen esetben a honlapokon található "árgaranciában" bízik, annak csalódnia kell. Az árgarancia az egyik nagy alkuszcég honlapján csak a december 31-éig beérkező díjakkal kapcsolatos reklamációkhoz köthető, míg a másik nagy alkuszcég azt garantálja, hogy számításai megegyeznek a biztosító számításával.

Több trükköt is bevetnek a biztosítók az ügyfelek megtartása érdekében. Akik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat (kgfb) idén csekken fizették be, meglepődve tapasztalhatják, hogy - a normális decemberi csekk-küldési időponttal ellentétben - már most megérkeztek a következő negyed- esetleg félévre vonatkozó csekkek. Egyes biztosítók a szerződésfelmondás visszaigazolása után is kiküldik a csekket, hozzácsapva a jövő évi díjértesítőhöz. Ilyenkor az autótulajdonos díjbefizetésével két hónapos ingyen kölcsönt nyújt a biztosítónak. Ennél nagyobb probléma viszont, hogy a szerződés felmondás utáni befizetéssel az ügyfél megváltozott szándékát jelzi a biztosító felé - vagyis azt, hogy mégis maradni akar. Ez különösen a kgfb esetén veszélyes, hiszen fix egy hónap van a biztosítóváltásra. Ha a család egyik tagja hó közepén átszerződik, egy másik családtag pedig hó végén rutinszerűen befizeti a csekkeket, akkor a "visszaszerződést" valószínűleg utólag már nem lehet korrigálni.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm