Dr. Mark Chavez a második elítélt a színész 2023-as halálával kapcsolatos ügyben.
Budai magánrendelőben kapott állást Pepper, az ember formájú robot. A robot feladata, hogy előszűrje, kikérdezze az érkező pácienseket, és a koronavírus-gyanúsakat a protokoll szerinti orvoshoz irányítsa.
Szokatlan kép fogadja a budai rendelőbe belépő pácienseket: egy közel másfél méter magas, emberszerű robot üdvözli elsőként az orvosi ellátásra érkezőket. A Pepper névre hallgató, gesztikuláló robot azonnal köszönti a pácienst, bemutatkozik, és elmondja, hogy a koronavírus helyzet miatt néhány kérdést szeretne feltenni. Amennyiben a páciens ezt elfogadja, “szóba elegyedik" a robottal, Pepper az ilyenkor szokásos kérdezési protokollt követi: többek közt megkérdezi, hogy van-e a páciensnek láza, köhög-e, került-e kapcsolatba koronavírus fertőzött személlyel.
Ha a robot minden, öt kérdésére nemleges választ kapott vissza, Pepper közli, hogy nem merült fel koronavírus fertőzés gyanúja, és megkéri a pácienst, hogy fáradjon a recepcióhoz, ahol az orvoshoz való bejelentkezést megteheti, immár a hús-vér személyzet segítségével. Amennyiben az egészségügyi kérdések közül egyre is igen válasz hangzik el, Pepper akkor azt tanácsolja a páciensnek, hogy forduljon a saját háziorvosához, aki dönt a szükséges további lépésekről.
Peppernek nem kell szájmaszk, gumikesztyű
Magyarország első, egészségügyi kisegítői feladatot ellátó humanoid robotját azért vetették be, hogy segítse, biztonságosabbá tegye a munkavégzést a rendelőben. “Úgy tapasztaltuk, a pácienseknek tetszik az első, nem hagyományos üdvözlés, és szívesen együttműködnek a robottal. Kollégáinknak pedig könnyebbség, hogy a robot átveszi ezt az egyszerű, mégis megterhelő, ismétlődő munkafolyamatot"- mondta el az intézet orvosigazgatója. Dr. Pácz Alexandra szerint bár itthon még egyedinek számít az ember formájú robot alkalmazása, világszerte számos példa van ezek kihasználására.
Pepper társai recepciósként dolgoznak belga, ausztrál, kanadai kórházakban, ahol szintén a rutinfeladatokban segítenek, vagy éppen játszani lehet velük. A koronavírus elleni küzdelemben is szerepet kapnak a robotok: például egy kínai “okoskórházban" ezek segítségével vettek le számos feladatot az ápolószemélyzet válláról, vagy kísérleteznek azzal, hogy robotok UV-fénnyel fertőtlenítsenek kórházi egységeket.
- összegezte a Budai Magánorvosi Centrum orvosigazgatója.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Így működik a robot
A robotot egy hazai fejlesztőcsapat tanította ki arra, hogy magyarul kommunikáljon, mindössze 2 hét alatt. Pepper a mesterséges intelligencia technológiájának segítségével tudja ellátni feladatát. E technológia sajátossága, hogy nem csupán az előre megadott kérdéseket ismeri fel, ad válaszokat, hanem egy-egy új helyzethez alkalmazkodva próbál meg reagálni, választ alkotni a korábbi minták alapján. Ezért is terjed e technológia jellemzően telefonos ügyfélszolgálatokon, chateken.
A közeljövőben várható, hogy egyre több helyen, így információs pontoknál, személyes ügyfélszolgálatokon, boltokban jelennek meg a Pepperhez hasonló robotok. Itt a fizikai kontaktust nem feltétlenül igénylő, alacsonyabb hozzáadott értékű feladatok átvállalásában tudnak segíteni az embereknek- fejtette ki Bartha Levente, a robotot fejlesztő Netlife Robotics ügyvezető igazgatója.
Növekvő igények
Piaci elemzők is növekvő forgalmat várnak a robotok piacán. Egy előrejelzés szerinte évente 25%-al nő a robotok globális kereslete, mely idén várhatóan eléri a 100 milliárd dollárt. Az automatizáció igénye mellett most a koronavírus kapcsán megjelenő social distancing- személyes távolságtartás jelensége is tovább hajthatja a keresletet, hiszen a robotok kontaktus nélkül, a legveszélyesebbnek számító helyszíneken is állandóan tudnak dolgozni, szükség esetén távoli, emberi irányítással.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








