A technológiának vannak korlátai: elsősorban közeli jelenetekre optimalizálták, ezért az eredeti nézőponttól távolodva fokozatosan romlik a képminőség.
Burkolt kereskedelmi közlemény közzététele miatt marasztalt el egy médiaszolgáltatót a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület júliusi utolsó ülésén társadalmi célú reklámok közzétételének jogszerűségét is vizsgálta, valamint két rádiós médiaszolgáltatási lehetőség használatára kiírt pályázati eljárásban is eredményt hirdetett.
Több médiaszolgáltató is megsértette a társadalmi célú reklámok közzétételére, más médiatartalmaktól való megkülönböztetésének módjára vonatkozó törvényi rendelkezést a május 16. és június 20. közötti időszakban. A jogsértés miatt a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt.-re az M1, az M2, az M4 Sport, az M5, a Duna és a Duna World médiaszolgáltatásokon közzétettek vonatkozásában összesen másfél millió forint, a TV2 Zrt.-re és a HírTV Zrt.-re pedig egyaránt negyedmillió forint bírságot rótt ki a Médiatanács.
- Egy játékban a nyereményről szóló tájékoztatást a médiaszolgáltató reklámértékű információkkal egészítette ki úgy, hogy annak kereskedelmi jellegét nem jelölte a közönség számára azonosítható módon. Ezzel a BDPST ROCK állandó megnevezésű, a www.bdpstrock.hu oldalon elérhető internetes lineáris rádiós médiaszolgáltatás összesen huszonnégyszer sértette meg a burkolt kereskedelmi közlemény közzétételét tiltó törvényi rendelkezést 2024. szeptember 10-én, amiért a testület a médiaszolgáltatót figyelmeztetésben részesítette.
- Eljárást indított a Médiatanács a Radio Plus Kft.-vel szemben annak megállapítása iránt, hogy a Rádió 1 állandó megnevezésű lineáris rádiós médiaszolgáltatáson 2025. február 4-én reggel 6 órai kezdettel sugárzott ,,Balázsék”, valamint a február 5-én 5 óra 46 perces kezdettel közreadott ,,Best of Balázsék” című műsorszámokban elhangzottak megfeleltek-e az emberi méltóság tiszteletben tartását előíró törvényi követelményeknek.
- Megsérthette a klasszifikációs rendelkezéseket az LBK Base Kft. által üzemeltetett Budapest 96,4 MHz körzeti vételkörzetű, kereskedelmi jellegű, Base FM állandó megnevezésű lineáris rádiós médiaszolgáltatás a március 17-én 12 óra 48 perces kezdettel sugárzott „Siss”, az április 7-én 11 óra 14 perces kezdettel közreadott ,,Aha-aha”, valamint a május 22-én 9 óra 32 perces kezdettel műsorra tűzött „Bandana” című zeneszámok közzétételével. Emiatt az LBK Base Kft.-vel szemben is eljárás indult.
- Két rádiós médiaszolgáltatási lehetőség használatára kiírt pályázati eljárásban is eredményt hirdetett a Médiatanács. A Cegléd 88,3 MHz helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőség 2025. november 9. napjával kezdődő közösségi jellegű használatára kiírt pályázat nyertese az érvényes ajánlatot egyedül benyújtó FM 4 Rádió Kft. lett. A pályáztatásra azért került sor, mert a jelenlegi médiaszolgáltatónak, az FM 4 Rádió Kft.-nek 12 év után, 2025. november 8-án végleg lejár a médiaszolgáltatási jogosultsága.
- Szintén egyedüli pályázóként nyújtott be érvényes és a pályázati feltételeknek minden szempontból megfelelő ajánlatot a Mosonmagyaróvár 100,7 MHz helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőség kereskedelmi jellegű használatára a Lajta Rádió Kft., amelyet a testület a pályázati eljárásban nyertessé nyilvánított.
- A „Marcella” című sorozat egyik „16 éven aluliaknak nem ajánlott” epizódjának előzetesét tizenkét alkalommal tette közzé 21 órát megelőzően a luxemburgi joghatóság alá tartozó Galaxy 4. A 2025. június 9-i műsorelőzetest a magyar szabályozás alapján csak a népszerűsített műsorszám korhatári besorolásának megfelelő időpontban, 21 óra és 05 óra között lehetett volna közzétenni. Erre tekintettel az NMHH értesítette a vélelmezett jogsértésről a joghatósággal rendelkező luxemburgi médiahatóságot, az ALIA-t, amelyet egyúttal felkért a szükséges intézkedések megtételére.
A Médiatanács heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








