A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 2115,59 pontos, 2,39 százalékos emelkedéssel, 90 786,49 ponton zárt szerdán.

Kutatások szerint a fiatalok növekvő számban gondolkodnak vállalkozás indításában, vagyis inkább saját ötleteik, céljaik megvalósítására szeretnének fókuszálni mintsem alkalmazottként elhelyezkedni és kötött munkarendben dolgozni. Az üzleti ismeretek és a gyakorlati tapasztalatok hiánya ugyanakkor gátló tényezője lehet a vállalkozás sikerének. A jelenlegi középiskolásoknak és egyetemistáknak egyre fontosabb tudást jelenthet a vállalkozói szemlélet és a sikeres cégalapításhoz szükséges ismeretek elsajátítása. Az OTP Bank ennek a folyamatnak az elősegítésére vállalkozói műsort indít fiatalok számára, ahova várja a jó vállalkozói ötlettel rendelkező fiatalok jelentkezését.
Egyre több kutatás mutat rá arra, hogy sok fiatal gondolkodik saját vállalkozás indításában. Az OTP Bank "OTP Junior Piacralépők" címmel vállalkozói versenyt hirdet fiatalok számára, amelyet egy nyolc részes műsorsorozat formájában lehet majd nyomon követni a bank YouTube csatornáján – tájékoztatta a pénzintézet a Pénzcentrumot.
A verseny célja a vállalkozó szellemű fiatalok bátorítása ötleteik megvalósítására, valamint hasznos ismeretek átadása a vállalkozásindításhoz kapcsolódóan.
A versenybe – április 26-ig - olyan középiskolások, egyetemisták és pályakezdők jelentkezhetnek, akiknek van egy jó ötletük, amiből sikeres üzlet válhat. A jelentkezés feltétele egy rövid, 1 perces bemutatkozó videó készítése, valamint a jelentkezési lap kitöltése.
"A jelenlegi középiskolásoknak és egyetemistáknak egyre fontosabb tudást jelenthet a vállalkozói szemlélet és a sikeres cégalapításhoz szükséges ismeretek elsajátítása" –tájékoztatott az OTP Bank.
A versenyzőket ezért három fiatal vállalkozó mentor segíti majd:
- Cserháti-Herold Janka, a Hormonmentes.hu alapítója
- Tóth Simon, a Simon's Burger alapítója
- Wettstein Albert, a Munch társalapítója
A feladatokon és kihívásokon legjobban teljesítő versenyző elnyerheti a 10 millió forintos fődíjat, amit vállalkozása fejlesztésére fordíthat.
A pénzintézet kérdésünkre hangsúlyozta, hogy nincs iparági vagy szektormegkötés a jelentkezők számára. Hozzátették: a feladatokkal és kihívásokkal nem csak szakmai ismeretekre tehetnek szert a versenyzők, de tapasztalatot is gyűjthetnek, amiket be tudnak építeni saját projektjükbe.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


