A Warner Bros Discovery elutasította a Paramount Skydance 108,4 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát.
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint 775 ezer üzleti bankkártya van forgalomban Magyarországon, ami a vállalkozások 713 ezres számát (KSH, 2022) figyelembe véve azt jelenti, hogy penetráció tekintetében jól áll a hazai piac. A magyar vállalkozások azonban támogatást várnak abban a tekintetben, hogy hogyan aknázhatnák ki a lehetőségeiket a lehető legjobban a digitalizáció segítségével, miközben csökkentik a költségeiket. A Mastercard ebben szeretne segíteni a Business Bonus programmal, melyet a kis- és középvállalati szegmens számára indít.
Az üzleti kártyák használata jelentősen eltér a lakossági kártyákétól. Az egy üzleti kártyára jutó éves forgalom a lakossági kártyák éves forgalmának a duplája, ugyanakkor a készpénzfelvétel aránya jóval magasabb az üzleti kártyák esetében. Ennek egyik oka, hogy a mikrovállalkozások jellemzően a lakossági kártyájukat használják mindennapi kiadásaik során, illetve a vállalkozások jelentős költségeket átutalással rendeznek.
Mindezek mellett is jól látható, hogy a kártyahasználati trend pozitív változást mutat: míg négy évvel ezelőtt a teljes üzleti kártyás forgalom csupán 22%-a volt kártyás vásárlás (78% készpénzfelvétel), addig 2023-ban ez az arány már 64% készpénzfelvételre csökkent.
„Úgy látjuk, hogy a magyar vállalkozások sikerében továbbra is a digitális érettség lehet az egyik kulcskérdés. Ez természetesen nem csak a fizetési szokásaikat érinti, hanem azt is, hogy mennyire aktívak online, rendelkeznek-e webshoppal, jelen vannak-e a közösségi médiában, valamint mennyire digitalizáltak a napi pénzügyeik. Ebben sajnos Magyarország még mindig elmarad az EU-s átlagtól és fontos iparági feladat, hogy közösen segítsük a fejlődésüket. Ez nem csak az ő érdekük, hanem a teljes gazdaságot tekintve stratégiai jelentőségű kérdés – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








