A közönség nagyjából 60%-a magyar. A külföldiek közül egyre többen jönnek tudatosan, egy-egy kiállítást megnézni. De van egy alig ismert biznisze is a múzeumnak...
Világszerte új lendületet kaptak a vállalati összeolvadások és felvásárlások (M&A) 2020 második felében, és ez a növekedés idén tovább folytatódhat – mutat rá az EY nemzetközi tanulmánya. Magyarországon az átmeneti visszaesés után újra aktív a piac, és fokozódik a nemzetközi befektetők érdeklődése.
A kezdeti visszaesés ellenére, globálisan 2900 milliárd dollárt ért el tavaly a vállalati összeolvadások és felvásárlások együttes értéke. Az elmúlt időszakban felélénkülő tranzakciós piac ezzel a teljesítménnyel a 2008-as világgazdasági válság óta az egyik legjobb eredményt érte el. A legnépszerűbb célpontnak a technológia, média és telekommunikációs szektor bizonyult 2020-ban, ahol összesen 973 milliárd dollár értékben közel hatezer akvizíció valósult meg.
A koronavírus-járvány okozta gazdasági lassulás és a bevezetett korlátozások különösen az ipari és fogyasztói szektor M&A ügyleteit sújtották, így mindkét területen több mint 15 százalékkal csökkent tavaly az tranzakciók összértéke. Az eddig kivárásra játszó iparági szereplők azonban az év végére egyre aktívabbá váltak, ami a jelek szerint 2021-ben egy újabb felvásárlási hullámot eredményezhet.
A piaci részesedés növelése mellett jelenleg a régóta halogatott technológiai képességek megszerzése és fejlesztése a fő mozgatórugója az akvizícióknak. A fogyasztói szektorban az egészségügyi veszélyhelyzet miatt rohamosan teret nyerő internetes kereskedelem kényszeríti a cégeket arra, hogy felvásárlások és összeolvadások segítségével jussanak hozzá azokhoz a digitális megoldásokhoz, amikkel meg tudják tartani az egyre inkább online vásárló vevőiket
– hangsúlyozta Dr. Vaszari Péter, az EY Stratégiai és Tranzakciós Tanácsadás Üzletágának vezetője. Az EY hazai szakértői szerint Magyarországon sem csökkent a tranzakciós piac mérete. Továbbra is aktív, és a nemzetközi trendeknek megfelelően, mind az itthoni, mind pedig a külföldi befektetők érdeklődése növekszik a kedvező lehetőségek iránt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A korlátozások bevezetése előtt megkezdett tárgyalások nagy része már folytatódott. Elsősorban a KKV szektorban tervezett ügyletek előrehaladását hátráltatta a pandémia. A tranzakciós piac továbbra is aktív, és a nemzetközi trendeknek megfelelően, mind az itthoni, mind pedig a külföldi befektetők érdeklődése növekszik a kedvező lehetőségek iránt.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








