A közönség nagyjából 60%-a magyar. A külföldiek közül egyre többen jönnek tudatosan, egy-egy kiállítást megnézni. De van egy alig ismert biznisze is a múzeumnak...
Az Erste Bank tapasztalatai szerint elsősorban a feldolgozóipari, agrár illetve kereskedelmi cégek veszik igénybe az NHP Hajrá keretében elérhető forrásokat. A pénzintézet a programban tavaly év végéig több mint 97 milliárd forint értékben csaknem ezer szerződést kötött.
Nagy segítséget jelent a hazai vállalkozások finanszírozásában az NHP Hajrá. Az Erste Bank a Magyar Nemzeti Bank programja keretében 2020 végéig közel ezer hitel- vagy lízingszerződést kötött összesen több mint 97 milliárd forint értékben. A mikro-, kis- és középvállalkozásoknak eddig folyósított hitel összege eléri a 81 milliárd forintot. Jelentős a kereslet a termék iránt, a következő hónapokban pedig további növekedés várható a megkötött ügyletek számában - mondta el Szerdahelyi Róbert, az Erste Bank kis- és középvállalati üzletágának igazgatója.
A vállalkozások egyelőre elsősorban a forgóeszköz-finanszírozást igénylik, az Ersténél a kihelyezett hitelek 55 százalékát ilyen céllal vették fel a cégek. A beruházáshoz kapcsolódó források többsége a meglévő hitelek kiváltását szolgálta: az ügyletek 24 százaléka volt hitelkiváltás, míg az új beruházási hitelek aránya 21 százalék. A megkötött szerződések kétharmadát három iparágból igényelték. A kihelyezett hitelek 24 százaléka a feldolgozóiparba, 22 százaléka a mezőgazdaságba, míg 19 százaléka a kereskedelembe ment.
Az NHP Hajrá hitelek feltételei önmagukban is rendkívül vonzók a kkv-szektor számára, a termékek emellett jól kombinálhatók a különböző garanciaprogramokkal. Az Erste Bank várakozása szerint a pandémiás helyzet várható javulásával ismét élénkül majd a gazdaság és nő a lakossági fogyasztás, ennek köszönhetően mind több hazai vállalkozásnál terveznek fejlesztést. Ezzel párhuzamosan pedig egyre nagyobb igény lesz a beruházási célú hitelekre - tette hozzá Szerdahelyi Róbert.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








