Bár az EU a hírek szerint eltörli a belső égésű motoros autók 2035-től tervezett tilalmát, Németországban komoly vita kíséri a döntést.
Alig egy hete az EU tagállamai megegyeztek abban, hogy fél évvel elhalasztanák az adatszolgáltatási kötelezettséget, amely a határon átnyúló, agresszív adóstruktúrák jelentésére vonatkozik. A vállalatoknak azonban továbbra is fel kell készülniük az adatszolgáltatásra - hívják fel a figyelmet szakértők.
A DAC 6 irányelv előírja, hogy az EU-n belül letelepedett társaságoknak jelenteni kell minden, agresszívnek minősített, határon átívelő adózási konstrukciót. A belföldi ügyleteket tehát nem terheli adatszolgáltatási kötelezettség. Jelentési kötelezettsége van az adótanácsadóknak, de rajta kívül mindenkinek, aki részt vett a konstrukcióban: például pénzügyi tanácsadó, könyvelő, pénzintézet. A kötelezettség elmulasztása, késedelmes, hibás teljesítése esetén 500 000 Ft-ig terjedő mulasztási bírságot szabhatnak ki a kötelezettre, ismételt jogsértés esetén viszont már 5 000 000 Ft-ot - hívja fel a figyelmet közleményében a Niveus Consulting Group.
Eredetileg a DAC6 július 1-jével lépett volna hatályba, de pár napja az Európai tagállamok úgy döntöttek, hogy a Covid-19 járvány okozta kihívások miatt kitolják a határidőt 6 hónappal. A javaslat ezeket a határidőket hosszabbítaná, bár az jelenleg még nem végleges, hogy mennyivel:
Korábban azt jelentették be, hogy minden 2018. június 25. - 2020. június 30. időszakban történt határon átnyúló konstrukciót 2020. november 30-ig,
- A 2020. július 1.-2020. szeptember 30 időszakban történt ügyleteket október 31-ig,
- A 2020 október 1-ét követő konstrukciókat pedig 30 napon belül kellene riportálni.
Habár a javaslat még az az Európai Parlament általi jóváhagyásra vár, feltételezhetően ez már csak formalitás lesz és a hónap végén valóban halasztást kapnak a cégek az adatszolgáltatásra.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Bagdi Lajos, Niveus Consulting Group adópartnere kiemelte, hogy bár adatszolgáltatás határidejét kitolják, a jelentéstételtől nem szabadulnának az adótervezésben közreműködők, az erre való felkészülést komolyan kell venni a cégeknek, ki kell alakítaniuk azokat a monitoring folyamatokat és belső szabályzatokat, amelyek az adatszolgáltatással érintett konstrukciók azonosítását segítik.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








