A kutatás alapján felállított produktivitás-index számszerűen is megmutatja, mennyire dolgoznak hatékonyan a magyar fehérgallérosok.
Bár a magyarok nagy részének lenne üzleti ötlete és sokan akár szabadidejükben is szívesen áldoznának terveik megvalósítására, ám a kockázatvállalás és a kezdő tőke hánya nagymértékben hátráltatja egy saját vállalkozás indítását Magyarországon.
Átfogó kutatás készült a magyar vállalkozáskedvről, és azokról a tényezőkről, amelyek leginkább hátráltatják a vállalatok indulást hazánkban. Ezek alapján Bár a magyarok negyede szerint a vállalkozáshoz szükséges technológiák rendelkezésre állnak hazánkban is, ám kevesen érzik úgy, hogy érthető adórendszer (14%) és támogató oktatási rendszer (13%) segítené itthon a saját lábra állást. A hazai gazdasági helyzet a válaszadók tizede szerint megfelelő a vállalkozás indításához és mindössze 9 százalékuk gondolja úgy, hogy érthető a vállalkozások jogszabályi környezete Magyarországon. A külső tényezők megítélése összességében hasonló hazánkban, mint Horvátországban, Lengyelországban vagy Szlovákiában, de lényegesen kedvezőtlenebb, mint Csehországban, a balti-országokban vagy Szlovéniában - derült ki az Amway Globális Vállalkozói Jelentés 2018 (AGER) című, 44 országra kiterjedő, közel 50 000 fős friss reprezentatív kutatásából.
Ötlet van, de a kockázat már túl sok
A vállalkozói kedv nemcsak a külső tényezőktől függ: személyes tulajdonságaink, de akár családunk, barátaink hozzáállása is segíthet, vagy éppen gátolhat abban, hogy végre saját lábra álljunk. Képes vagyok-e üzleti ötleteket kitalálni? Tudom-e, honnan teremtem elő a tőkét a vállalkozáshoz? Vállalom-e akár a bukás és újra felállás kockázatát? Képes vagyok-e feláldozni a szabadidőmet? Támogat-e a szűk környezetem? Az AGER 2018-as felmérésében e kérdések mentén is vizsgálta az önfoglalkoztatáshoz kapcsolódó attitűdöket. Az adatokból kiderült: a magyarok inkább hajlandóak feláldozni szabadidejüket (39%), akár üzleti ötletük is lenne (35%) és támogatónak érzik szűkebb környezetüket (52%).
Csak tőke kell
Milyen segítségre lenne leginkább szükségünk, hogy saját cégünk legyen? Az AGER adatai szerint, nem meglepő módon a hazai válaszadók a cég indításához szükséges tőke előteremtésében szorulnak leginkább támogatásra (35%), ezzel hazánk a 4. helyen szerepel a vizsgált 44 ország rangsorában. Adózási és jogi kérdésekben a magyarok 20 százaléka, ügyfélszerzésben, marketingben 13 százalékuk kérne segítséget. A legmagabiztosabbnak az üzleti ötlet kitalálásában (8%) és a megfelelő munkavállalók megtalálásában (8%) érezzük magunkat.
Hol a kedv?
A kutatása az elmúlt három évhez hasonlóan idén is vizsgálta a vállalkozói hajlandóság alakulását. Ennek mérésére az ún. Amway Vállalkozási Hajlandóság Indexet (AESI Index) vezette be 2015-ben, amely az adott országra jellemző vállalkozásbarát közhangulat erősségét méri. A vállalkozói hajlandóság a jelenlegi gazdasági konjunktúra idején a nemzetközi és európai tendenciákkal összhangban hazánkban is csak enyhe (4%-os) csökkenést mutat. Az AESI Index a nemzetközileg mért 47-es, és az európai 42-es értékhez képest Magyarországon idén 35-ös értéket ért el, hasonlóan a két évvel ezelőtti eredményekhez. Érdekesség, hogy bár hazánk a 44 országból a 35. helyen áll, a listában ezzel Németországot, Ausztriát, Romániát és Lengyelországot is megelőzte. A vállalkozói hajlandóság az ázsiai országokban a legnagyobb, Európában pedig a svédek végeztek az első helyen.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Kitörési pont
Bár a külső és belső tényezők nem mindig optimálisak a saját vállalkozás indításához, az önállóvá válás egyik eredményes útja a megkérdezettek szerint a személyes értékesítés lehet. A hazai válaszadók többsége - európai társaihoz hasonlóan - inkább városban (53%) alapítana céget, egyedül dolgozna (53%), a személyes kiszolgálást részesíti előnyben (75%) és termékek értékesítésével foglalkozna inkább (51%), mint szolgáltatásokkal (49%).
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml