16 °C Budapest
Súlyos árat fizethet, aki lemarad a Cégkapuról: mutatjuk mi a teendő

Súlyos árat fizethet, aki lemarad a Cégkapuról: mutatjuk mi a teendő

2017. december 29. 09:30

2018-tól már majdnem minden vállalkozással kapcsolatos ügyintézés a Cégkapun fog futni, ráadásul a 2017-es év végéig kell a cégvezetőknek regisztrálni, akik nem árt, ha tudnak néhány fontos dolgot az egyre kuszább rendszerként bevezetni készült Cégkapuról - írja  HVG.

Ahogy arról korábban a Pénzcentrum is beszámolt, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal december 21-én adta hírül, hogy hiába lett volna az újév első napja a határidő a cégeknek a regisztrációra,

januártól még nem lesz kötelező a Cégkapu használata, sőt, az egy évig átmeneti időszakban fog üzemelni, erre azonban egy nappal később jött a belügyminisztériumi válasz, miszerint a gazdálkodó szervezeteknek január 1-től a Cégkaput kell használniuk.

Mire ez a nagy felhajtás? 

A Cégkapu egy online kommunikációs platform, amelyen a cégek és a legtöbb állami szerv tarthatják egymással a hivatalos kapcsolatot. A tervek szerint majdnem ugyanolyan lesz a vállalkozások számára, mint a magánszemélyeknek az Ügyfélkapu: ezen keresztül lehet szinte minden elképzelhető hivatalos ügyet intézni. A nagy különbség az, hogy a magánszemélyek választhatnak, szeretnék-e az Ügyfélkaput használni, a vállalkozásoknak viszont kötelező lesz a Cégkapura regisztrálni.

Az állam részéről is szinte minden fontos ügyben a Cégkaput kell majd használni. Nemcsak a NAV-val való kapcsolattartás folyik majd itt, a vállalkozások bírósági ügyei, az ingatlannyilvántartások, a céges hagyatéki ügyek, de a földhivatali intéznivalók is a Cégkapura kerülnek át. Sőt, ha például egy céges autót megbüntetnek gyorshajtásért, papír helyett a Cégkapura érkezik majd egy értesítés erről.

2018-ban élesedik

A NAV közleménye végül igaznak bizonyult, nevezetesen az adóügyek Cégkapus ügyintézésében tényleg egy év átmeneti időszak következik, minden más ügyben ugyanakkor 2018 januárjától indul az éles üzem. Ami azt jelenti, hogy: 

 

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

  • minden cégnek regisztrálnia kell még ebben az évben,
  • amelyik vállalatnak csak adóügyekben van dolga 2018-ban az állammal, választhat, hogy a Cégkapun vagy az eddigi módon intézi ezt el,
  • minden más hivatalos ügyet csak a Cégkapun lehet csak intézni az új évtől, 2019-től pedig az adóügyeket is.

 

A cégeknek, a cegkapu.gov.hu oldalt kell keresniük, ahol regisztrálhatnak azok, akik eddig nem tették meg. Ez viszonylag könnyű akkor, ha a vállalkozás szerepel a cégnyilvántartásban és a cég egyik vezetője teszi meg mindezt saját Ügyfélkapujáról. Ekkor simán mehet interneten az egész procedúra. Ha azonban nem a képviseletre jogosult személy regisztrál, vagy ha közhiteles nyilvántartásban nem szerepel a cég, akkor csak papír alapon lehet regisztrálni.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. május 14. péntek
Bonifác
19. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?