Egy hazai kisvállalkozó keserű Facebook-posztban írta le, hogyan szorítja sarokba a globális import és a hazai piaci viszonyok.
Fábry Sándor egy interjúban fedte fel viszonyát a pénzzel, mi pedig utánanéztünk, mennyire lehetett elégedett tavaly. Egy szóval összefoglalva: nagyon.
Fábry Sándort megkérdezte a Blikk Vasárnap, hogy nem csupán a pénz miatt pörög-e.
- válaszolta a showman.
De mit is jelent, hogy "megvagyok"?
Az Opten céginformációs adatbázisa szerint két cége van Fábry Sándornak, a TRISÓ Produkció Kft. és a BOHUMIL Kft., ráadásul mindkét cégben ő az egyedüli tulajdonos.
Mutatjuk a két cég eredményeit külön-külön is:
Fábry Sándor 2011-ig dolgozott az RTL Klubnál, azóta az köztelevíziónak gyárt televíziós műsort.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mi újság a cégekkel, úgy általában?
Magyarországon 520 525 nem pénzügyi vállalkozás van az Európai Bizottság 2016-os adatai szerint, melynek döntő többsége (99,8 %) mikro-, kis- vagy középvállalkozás. Ennél azonban fontosabb adat, hogy a pénzügyi vállalatokat nem számítva, a versenyszektorban dolgozó alkalmazottak több mint kétharmada (69,7%), 1 745 916 magyar dolgozik kkv-kban, e vállalatok összevont gazdasági teljesítménye ugyanebben a szegmensben viszont csak 52,5 százalék.
Csorbai Hajnalka, az Opten stratégiai igazgatója érdekes adatokat osztott mega magyar vállalati szféráról a Portfolio Hitelezés 2017 konferencián:
- 160 ezer olyan vállalkozás van jelenleg Magyarországon, amelynek legalább egy alkalmazottja van és legalább 10 millió forint feletti éves nettó árbevétele.
- 2967 olyan cég van, amely legalább 100 alkalmazottat foglalkoztat.
- Átlagosan 19 másodpercenként változik egy cégadat Magyarországon.
- A 100 millió forint feletti árbevételű vállalkozásoknak átlagosan 5,4 kapcsolt vállalkozása van.
- Jelenleg 1,7 millió magánszemély van, akit cégadatbázisban is megtalálhatunk.
- Magyarországon gyorsan változik a gazdasági környezet, rossz az üzleti etika és magas a bürokrácia, az ellenőrzés tekintetében mégis kihívásokkal küszködünk.
Borítókép forrás: MTI Fotószerkesztőség
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








