Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB).
A pályázói igényekre reagálva várhatóan ismét emelik a kis- és középvállalkozások versenyképességének növelését célzó hitelprogram keretét - írja a pénteki Világgazdaság.
A bővítést a felfokozott pályázói érdeklődés indokolja; az eredeti keret 40 milliárd forint volt, ezt később 70 milliárdra emelték, a magyar cégek részéről viszont 144 milliárd forint értékben érkezett igény. A Magyar Fejlesztési Bank hálózatán keresztül igénybe vehető, 5-15 éves futamidejű kölcsön azért is keresett, mert amellett, hogy kamatmentes, kezelési költséget, rendelkezésre tartási jutalékot, előtörlesztési és szerződésmódosítási díjat sem számítanak fel.
Alapesetben 600 millió forint a hitelösszeg felső határa, kezdő vállalkozások esetében 150 millió. Jelenleg ideiglenesen szüneteltetik a programot. A Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programon (Ginop) belül a mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképességének növelését célzó hitelprogramban intézményrendszeri vizsgálat alatt áll a többletforrás biztosításának lehetősége - áll az NGM tájékoztatásában.
A versenyszférában nullás hitelként ismert felhívás célja az életképes, jövedelemtermelő beruházások támogatása. A munkahelyi képzéseket támogató pályázatokkal kapcsolatban szintén sokan érdeklődtek az NGM tájékoztatása szerint, ezért a kérelmek beadásának kezdetét elhalasztották a felhívások felülvizsgálatáig és pontosításáig.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








