A makrogazdasági tényezőket összegző makro részindex -11 ponton áll egy felmérés szerint.
A Gyere Haza Fiatal program után a fiatalok vállalkozását segítő rendszer is megbukhat - írja a 444.
Az NGM állásfoglalást küldött a megjelent cikkünkkel kapcsolatban:
Tájékoztatjuk, hogy a Vállalkozz itthon fiatal! program keretében a Nemzetgazdasági Minisztérium haladéktalanul megkezdi a támogatási szerződések megkötését a nyertes üzleti tervek készítőivel. A szükséges támogatás folyósítását az uniós kifizetések elhúzódására tekintettel hazai forrásból biztosítja a tárca.
A Gyere Haza Fiatal program után (105 fő települt vissza Magyarországra ennek keretein belül) új, fiatal vállalkozóknak szóló támogatási rendszert indított tavaly a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) Vállalkozz Itthon Fiatal! néven. A program lényege az volt, hogy egy tanfolyamot kellett elvégezni, aminek a 200 ezer forintos költségét az állam átvállalta, és 3 millió forintos, vissza nem térítendő támogatást ígértek a fiataloknak.
A képzés elvégzése és az üzleti terv elészülése után viszont a résztvevők jelentős része nem kapta meg a támogatást, annak ellenére, hogy a céget többen megalapították és emiatt a járulékokat is fizetik. Mivel innovációs cégekről van szó, ezért több esetben előfordult, hogy az üzleti tervet egy másik vállalkozás valósította meg helyettük, így nemcsak a vállalkozásuknak mondhattak búcsút, de a havi 80 ezer forintos állami elvonásoknak is. Nem csak ennyit bukhatnak a fiatal vállalkozók, ha ugyanis nem valósítják meg az üzleti tervben szereplő ötletet (ami sok esetben már elavult), akkor a 200 ezer forintos képzési költséget is vissza kell fizetnük.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








