Teljesen ellentétes a digitális jólét-programmal.
Mégsem ingyenes az 56-os emlékérme: 140 milliós bírságot kapott kibocsátó
140 milliós bírságot kapott a Magyar Éremkibocsátó Kft., mert hamisan azt a látszatot keltette, hogy ingyenesen biztosítja az 1956-os forradalom 60. évfordulója alkalmából kibocsátott emlékérmet. De elhallgatta az is, hogy több termék rendelése esetén termékenként számítja fel a csomagolási és a postázási költségeket. Később a Magyar Érmekibocsátó Kft. is megszólalt a témában.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Magyar Éremkibocsátó Kft.:
valótlanul sugallta 2014 áprilisától, hogy hivatalos háttérrel rendelkezik, és a különböző érméket népszerűsítő reklámstratégiáját teljes egészében a hivatalosság, az állami elismertség látszatára építette, így például
- televíziós reklámjai teljes mértékben eltértek a kereskedelmi reklámok képi és hangzásvilágától; e reklámfilmekkel a hivatalos közlemények hangulatát tükrözte,
- direkt marketing küldeményeit, tévéreklámjait fontos információ/tájékoztatás felirattal tette közzé,
- a hivatalos eljárásokban alkalmazott ügyszámokra hasonlító számozást alkalmazott,
- direkt marketing küldeményeit a hivatalos iratok kezelésekor alkalmazott, stilizált mintával csomagolta, amely a belső tartalom felbontás nélküli olvashatatlanságát hivatott szolgálni;
Megtévesztette a fogyasztókat az emlékérem ingyenességét tekintve 2015 februárja és áprilisa között. Egy termék ingyenesként történő reklámozása ugyanis kizárólag az áru birtokbavételével összefüggő elengedhetetlen költségek felszámítását teszi lehetővé, azonban a vállalkozás olyan költségeket is felszámított csomagolási és postaköltségként (pl. kesztyűs kézzel történő csomagolás, 6 db-os éremtartó mappa, buborékos boríték), amelyek nem tekinthetők az emlékérem birtokbavételénél elengedhetetlennek.
Nem nyújtott tájékoztatást 2011 márciusa és 2016 júliusa között arról, hogy minden terméknél külön-külön számítja fel a csomagolási és a postaköltséget, ha a fogyasztó egyszerre több terméket rendel.
A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul. A GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste Banknál 6,67%, a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- a jogsértő kereskedelmi gyakorlat intenzív volt és hosszabb ideig tartott, így a fogyasztói érdeksérelem kiterjedtnek tekinthető;
- a kampányüzenetek a fogyasztók széles körét érték el, így a jogsértés potenciális hatása jelentősnek tekinthető;
- a jogsértő kereskedelmi gyakorlat erőteljesnek minősül az 1956-os érem esetében, mert az ingyenesség ígérete egyértelműen eljutott a fogyasztókhoz;
- a vállalkozás a jogsértésekkel jelentős gazdasági előnyhöz jutott.
- Enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a vállalkozás
- az 1956-os emlékérem és a csomagolási és postaköltségek kapcsán visszafizette a fogyasztóknak okozott kárt;
- módosította gyakorlatát;
- kikérte az Önszabályozó Reklámtestület véleményét reklámkampányáról.
A fentieket követően a GVH korrekciós tényezőként vette figyelembe a bírságösszeg meghatározásánál, hogy a Magyar Éremkibocsátó Kft. - ismétlődő jogsértése miatt - visszaeső, így a bírság összegét a korábbi jogsértés súlyosságával arányosan növelte
FRISS!
Reagált a Magyar Érmekibocsátó Kft. a Gazdasági Versenyhivatal 140 millió forintos bírságára; szerintük a cég a törvényi előírásokat betartotta, a reklámfilmjük pedig nem sérti a hatályos jogszabályokat. Íme a társaság hivatalos közleménye:
"A Magyar Éremkibocsátó Kft. megalapozatlannak tartja a Gazdasági Versenyhivatal elmarasztaló határozatát és azzal szemben fellebbezéssel él, mivel a cég tevékenysége a hatályos törvényi előírások betartásával jogkövető magatartáson alapul. A Versenyhivatal által kifogásolt TV reklámfilmmel kapcsolatban az Önszabályozó Reklám Testület etikai bizottsága egyhangúlag úgy foglalt állást, hogy az a hatályos jogszabályok rendelkezéseit és a Magyar Reklámetikai Kódex előírásait nem sérti.
A Magyar Éremkibocsátó Kft. a világ legismertebb pénzverdéinek hivatalos forgalmazójaként kellő tekintéllyel és komolysággal kínálja vásárlóinak ajánlatait. Saját kibocsátásainak témaválasztása is indokolja, hogy kereskedelmi kommunikációja formális és mértéktartó legyen, hiszen például az 1956-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulójára kibocsátott emlékérem marketinganyagainak tükrözniük kell az esemény történelmi jelentőségét. A Versenyhivatal által kifogásolt TV reklámfilmmel kapcsolatban az Önszabályozó Reklám Testület etikai bizottsága egyhangúlag úgy foglalt állást, hogy az a hatályos jogszabályok rendelkezéseit és a Magyar Reklámetikai Kódex előírásait nem sérti.
A Gazdasági Versenyhivatal által 2014 áprilisában kiszabott 100 millió Ft-os bírság felülvizsgálata jelenleg a Kúria előtt van, ezzel együtt a társaság az abban kért változtatásokat maradéktalanul végrehajtotta, amelyet a 2015 decemberében lezárult utóvizsgálat során maga a Versenyhivatal is elismert.
Ahogyan a Magyar Éremkibocsátó a GVH előtti eljárásban is előadta, az 1956-os emlékérem kibocsátásából nem származott haszna, az érmeket ingyenesen biztosította a megrendelői számára. TV reklámfilmjében és valamennyi marketinganyagán feltüntette, hogy maga az érem ingyenes, csupán a az 1490 Ft-os csomagolási és postaköltséget kellett megtéríteni. A Versenyhivatal előzetes álláspontjából azonban látható volt, hogy a nulla Ft-os termék esetében a csomagolási költség továbbhárítását indokolatlannak tartotta, ezért azt a Magyar Éremkibocsátó Kft. közel 30.000 ügyfélnek visszafizette. A társaság számára kiemelten fontos ügyfelei bizalma, ezért a több termék egyszerre történő megrendelése esetén fennálló, rendszerhibából adódó többszörösen felszámított csomagolási és postaköltséget az érintett fogyasztóknak szintén visszatérítette.
A Magyar Éremkibocsátó Kft. küldetése a numizmatika széles körben történő megismertetése. A vállalat immár öt éve azon dolgozik, hogy ügyfelei számára értéket közvetítsen, amely küldetés sikerességét több tízezer vásárlójának elégedettsége bizonyítja."

Nincs mese, ezek az ingatlanok többet érnek, mint a simák: rengetegen hajlandók többet fizetni értük
Az ingatlanbérlők ma már hajlandóak többek fizetni a zöld ingatlanokért, bár még nem értékelik annyira a fenntarthatósági szempontokat.
A magyar piacon is megjelennek az enyhén alkoholos, gyümölcsös italok, egy felmérésből pedig kiderült, hogy a fiatalok különösen nyitottak ezekre az alkoholos frissítőkre.
Sokan gondolják, hogy teljesen tudatosan szervezik a pénzügyeiket, és nem értik, hogy hova folyik a pénzük a hónap végére.
Csak úgy, mint a többi technikai vívmányt, úgy a 3D nyomtatót is ajánlják szakértők a gyerekeknek is, hiszen rengeteget tanulhatnak, miközben alkotnak.
Nem járunk az élen abban, hogy elegendő zöldséget és gyümölcsöt együnk. A napi közel fél kiló gyümölcsöt és zöldséget pedig egyre nehezebb beszerezni.
-
Erre figyeljünk, ha idén a lakásfelújítás lesz a nyaralásunk
Ma már nem csak az otthonunk, gyakran a munkahelyünk is a lakás.
-
Egyre több cégtulajdonos ébred rá az intézményi tőkebefektetés előnyeire
A banki hitelezésen túl is van élet.
-
Egzotikus kalandok a nyárra: Afrika-kutató celeb, géporrszarvúk és rejtői fordulatok az év képregényének választott Kittenberger sorozatban (x)
Izgalmas, a valóságot a gőzgépek által inspirált retrofuturisztikus steampunk világával összekötő fiktív utazás, Kittenberger Kálmán kalandjai nyomán.
- A kormány elkötelezett, hogy a paksi atomerőmű üzemidejét meghosszabbítsák – a nap hírei
- Kövér László: a tárogató hangja a magyar jellem virágzása
- Megverte mumusát a magyar női vízilabda-válogatott
- John Williams utolsó filmzenéjét írja
- Kiváló hír a magyar kosárlabdázás számára
- Még többet mobilozik a magyar
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


