Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Lakossági bejelentés alapján egy budapesti cukrászüzemben tartott ellenőrzést a NÉBIH Kiemelt Ügyek Igazgatósága (NÉBIH KÜI), ahol többek közt egérpiszok, lejárt minőség megőrzési idejű és jelöletlen alapanyagok, késztermékek sora fogadta a szakembereket. A múlt heti razzia alkalmával közel 2,7 tonna alapanyagot és készterméket foglalt le a hatóság.
A NÉBIH a Pénzcentrumot arról tájékoztatta: az üzem egészét a takarítatlanság jellemezte: a padozat, a mennyezett, az oldalfalak koszosak, a gyártásra használt eszközök pedig penészesek voltak. Az elkülönített eszköztárolóban szintén tisztítatlan eszközöket találtak a szakemberek. Az alapanyag raktározásra használt helyiség rágcsáló ürülékkel volt tele.
A sütemények (többek között krémesek, puncstorták) a takarítatlan üzemben készültek. A helyszínen a megfelelő tárolási hőmérsékletet nem minden esetben biztosították, emellett az élelmiszereket, a kész- és félkész termékeket, alapanyagokat, valamint a hulladékot mind egy helyiségben tárolták.
Az élelmiszer csomagolására használt anyagok felülete porral szennyezett volt. Az alapanyagok egy része, a félkész termékek, gyártásközi termékek, valamint késztermékek döntő hányada jelöletlen volt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az üzemben - jogszabályellenes módon - visszadolgozási tevékenységet is végeztek, azonban, a napi gyártási és egyéb dokumentációkhoz hasonlóan, ez a folyamat sem volt nyomonkövethető.
A NÉBIH KÜI a vizsgálat során 2,7 tonna alapanyagot és készterméket foglalt le. Az eljárás még folyamatban van, az érintett cég milliós nagyságrendű bírságra számíthat.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








