Az MKIK szerint jó irány a kata átalakítása, de a vagyonadó miatt óvatosságra intenek a vállalkozói tőke védelmében.
2014. december 1. és december 22. között választhatják 2015-re az egyszerűsített vállalkozói adó (eva) szerinti adózást az újonnan bejelentkező vállalkozások.
Az eváról szóló törvény hatálya alá bejelentkezni, illetve az alól kijelentkezni a NAV adóigazgatóságain lehet: egyéni vállalkozó esetében a 14T103, társas vállalkozás esetében a 14T203 számú adatbejelentő lap benyújtásával. Az adatlapok 2014. december 1-jétől letölthetők aNAV honlapjáról, illetve papír alapon is hozzáférhetők a NAV ügyfélszolgálatain.
Az eva szerinti adózást többek között a törvényi feltételeknek megfelelő egyéni vállalkozók, egyéni cégek, betéti társaságok, korlátolt felelősségű társaságok, ügyvédi irodák és közkereseti társaságok választhatják. A bejelentkezés december 22-éig írásban vissza is vonható.
Azoknak, akik 2014-ben az eva szerint teljesítették adókötelezettségüket, és 2015 ben is fenn akarják tartani ezt az adózási módot, nem kell újra bejelentkezniük.
Ugyancsak 2014. december 22-éig, és szintén a 14T103, illetve a 14T203 számú adatbejelentő lapon lehet kijelentkezni az eváról szóló törvény hatálya alól. Ha egy adózó az eva választására jogosító feltételeknek nem felel meg, például, ha adótartozása van, december 22-éig ki kell jelentkeznie az evából.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az egyéni vállalkozók szintén december 22-éig - a 15JNY számú nyomtatványon - nyilatkozhatnak arról is, hogy a magasabb összegű ellátás érdekében a járulékokat az általánosnál magasabb - a minimálbér másfélszeresét meghaladó - alap után fizetik meg.A NAV a bejelentkezés elfogadásáról vagy elutasításáról, illetve a kijelentkezésről értesíti az adózókat.
-
Drága a szolgáltatás, rossz a munkahely, mégsem váltasz? Mondd el, mi tart vissza!
A kérdőív kitöltése 5 perc.







