Példaértékű sikertörténet: magyar vállalkozásokat díjaztak

2011. március 15. 17:02

A Budapest Bank második alkalommal adta át a kis- és középvállalati ügyfelei körében meghirdetett Partner-díjat. Idén azon cégeket ismerte el, amelyek üzleti stratégiájuknak köszönhetően az elmúlt évek során rugalmasan reagáltak a gazdasági kihívásokra, ennek köszönhetően stabilak tudtak maradni. A pályázatokból kiderült, a siker egyik kulcsa a folyamatos fejlesztés, amely lehetővé teszi az új piacok meghódítását. A gazdasági válságból való kilábaláshoz a vállalati innováció erősítése, az új megoldások meghonosítása elengedhetetlen, ezért a fejlesztések támogatása egyre fontosabbá válik.

A bank vezetőiből és külső szakemberekből álló zsűri rangsorolása illetve a bank honlapján leadott szavazatok alapján a Partner-díj első helyezettje a fémmegmunkálással foglalkozó mezőberényi Fábafém Bt. lett. A főként autó-, elektronikai és építőipari beszállítóként működő cég pályázatának értékelésénél a zsűri több elemet is kiemelt: többek között, hogy mindig jókor, a változó környezetet felmérve váltottak a megfelelő irányba, például a bútorvasalat-gyártásról a hazai bútoripar meggyengülésekor sikeresen áttértek a fémforgácsolásra. Emellett a vevők elvárásaihoz pontosan igazodó saját fejlesztésű termelésirányítási rendszert hoztak létre, illetve tanulók foglalkoztatásával biztosítják a szakembergárda utánpótlását. Ezüstérmes lett az orvosi diagnosztikai termékeket gyártó budapesti 77 Elektronika Műszeripari Kft., míg harmadik helyen a váci székhelyű Naszálytej végzett.

"Az egyik közös elem, ami a nyertes vállalkozások stabilitását, növekedési képességét adja, az a folyamatos fejlesztés. Bár az elmúlt időszak elsősorban nem az innovációról, hanem a túlélésről szólt, azok a cégek, amelyek korábban jól gazdálkodtak forrásaikkal, a válság alatt is tudtak fejleszteni és ezáltal új vevőkre szert tenni" - mondta Tóth Viktor, a bank vállalati üzletágának vezetője. A K+F-be, az innovációba fektetés jelentős költségekkel jár, hozadéka viszont csak később jelentkezik. Ugyanakkor az innováció a gazdasági növekedés egyik legerősebb motorja, ennek révén a cégek versenyelőnyhöz jutnak, az egyre modernebb, kifinomultabb termékek és szolgáltatások által pedig hozzájárulnak az életminőség fejlődéshez.

 

Tóth Viktor, a Budapest Bank vállalati üzletágának vezetője, a Fábafém Bt. tulajdonosai: Vladár Pál és Machó János, közöttük Nagy-György Katalin, a bank délkelet-magyarországi régiójának vezetője


A Partner-díj elnyerői az innováció számos területén mutattak példaértékű megoldásokat: a Fábafém a vállalatirányítási rendszer létrehozása mellett saját fejlesztésű célgépekkel teszi hatékonyabbá működését, a technológiai fejlesztéseket pályázati lehetőségek kiaknázásával valósítja meg. A 77 Elektronika minden termékét maga fejlesztette: vércukormérő és vizeletelemző készülékeit a világ számos kórházában és laboratóriumában használják öt kontinensen, 72 országban. A modernebb eszközök és berendezések kialakításáért egy 60 fős, fiatalokból álló kutató- és fejlesztőgárda felel, a cég éves árbevételének 8-9%-át forgatja vissza fejlesztésekbe - ez az arány többszöröse annak, amit egy átlagos hazai vállalat innovációba tud vagy hajlandó fektetni. A Naszálytej termékeivel élenjár az egészséges táplálkozás elősegítésében, a speciális fogyasztói igények kielégítésében. Számos sajátmárkás termékkel rendelkezik, a magyar piacon elsőként jelent meg laktózmentes és aloe vera tartalmú, valamint bio tejtermékekkel.

A teljes hazai vállalati szektort tekintve még jelentős lemaradás mutatkozik ezen a téren. Hazánkban a vállalkozások nagy részének mindennapi tevékenységében az innováció szerepe jóval csekélyebb, mint az EU-tagállamok többségében. A legalább 10 főt foglalkoztató vállalkozások közül csak minden ötödik innovatív, holott az unió régi tagországaiban az arányuk mindenütt meghaladja az egyharmadot. A vállalati K+F ráfordítások aránya 2004 óta folyamatosan emelkedve 2009-ben elérte a 46%-ot - ám még ez is elmaradást jelent a fejlett országoktól, ahol a vállalati részarány kétharmadon felüli.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ennek javítása érdekében az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) önálló programot szentel a növekedés motorjának tartott tudomány és az innováció területének, emellett számos banki megoldás is a vállalkozások rendelkezésére áll a fejlesztéseikhez. A Budapest Bank tanácsadási és különböző finanszírozási szolgáltatásokat biztosít az ÚSZT pályázataihoz, hogy támogatassa az innováció és K+F terén aktív vállalkozásokat. Ezenkívül a banknál a normál saját forrású beruházási hitel lehetősége mellett az MFB kamattámogatott hitelei is elérhetőek az innovációs beruházásokra, amelyeket kiegészíthet EU-háttérrel (például a Jeremie-program) támogatott kezesség is.

"A válság első hulláma lecsengett, bizonyos szektorokban, mint például az exportra termelő cégeknél már növekedés is érzékelhető. Termékeinkkel, tanácsainkkal és a példaértékű üzleti megoldások megosztásával szeretnék elérni, hogy az exportcégek továbbra is megállják a helyüket a nemzetközi piacon, illetve hogy minél több vállalkozás tudjon innovációba kezdeni" - tette hozzá Tóth Viktor.

 

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. július 23. szerda
Lenke
30. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. július 22. 19:34