13 °C Budapest

Vállalati bankszámlák: minden tizedik megszűnik

2010. június 21. 10:02

Minden cégalapításkor kötelezően bankszámlát kell nyitni az induló vállalatnak, és mivel a cégalakítások száma Magyarországon évről évre növekszik, ezért a bankszektornak ügyfélszám szempontjából garantáltan növekvő piacot biztosít a vállalati szegmens. A Dun & Bradstreet (D&B) kockázatkezelési szakértő adataiból kiderül, hogy a vállalatok 16 százaléka egynél több bankszámlával rendelkezik. 


Természetesen a cégek működésük során nem maradnak mindig ugyanannál a banknál, a meglévő vállalati ügyfélkör kb. 12-13 százaléka szünteti meg évente meglévő bankkapcsolatát és vándorolhat át más bankhoz. A kérdés, hogy kik ennek a főbb nyertesei és vesztesei.


Vállalati ügyfélszám a pénzintézeteknél

A magyar vállalati szféra bankhasználatáról elmondható, hogy 18 százalékuk tartja bankszámláját valamelyik takarék-, vagy hitelszövetkezetnél, míg 82 százalékuk bankokkal köt szerződést. A vállalati bankszámlaszerződések 76 százalékán 10 bank osztozik, míg a maradék 24 százalékra 222 darab pénzintézet jut. Érdekesség, hogy az újonnan bankként is debütáló, Magyarországon korábban elsősorban biztosítási tevékenységükről ismert pénzintézetek vállalati ügyfélszám alapján az élmezőny közelébe küzdötték fel magukat. Az AXA Bank közel 7500 vállalati ügyfelével a 12. helyen áll, míg az Allianz Bank a 42. az ING pedig az 52. a vállalati ügyfelek száma alapján felálló 232-es listán.

Még mindig magasan az OTP rendelkezik a legtöbb céges ügyféllel, azonban az OTP az egyetlen az élmezőnyben, akiknek tartósan csökken a vállalati ügyfélköre. Az elmúlt év során végbement közel 2,5 %-os csökkenés miatt továbbra sem kell aggódniuk a részvényeseknek, mivel így is közel 40 százalékkal nagyobb az OTP vállalati ügyfélköre, mint a második szereplő K&H banké. A legnagyobb növekedést az elmúlt egy év során az Erste, a CIB, az Unicredit és az AXA bank érte el az élmezőnyből. A TOP 12 pénzintézeten kívül a legnagyobb csökkenés a Banco Popolare és az ING Bank vállalati ügyfélkörében következett be, míg az elmúlt év nagy "nyertesei" az FHB és az Allianz Bank, a vállalati számlavezetések terén. A magyar vállalatokról elmondható, hogy továbbra sem pártoltak el a takarékszövetkezetektől, mivel a takarékszövetkezetek ügyfélállománya közel 1 százalékot nőtt az elmúlt évben, sőt a vállalati ügyfelek száma alapján létrehozott TOP listában az első 20 pénzintézet közül 6 takarékszövetkezet. 

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A bankok 2010-es vállalati ügyfélszámát összehasonlítva a megelőző két évvel megállapítható, hogy a jelenleg 10 legtöbb vállalati ügyféllel rendelkező banknál nem tapasztalhatunk nagy átrendeződést. Az Erste és Raiffeisen, valamint az Unicredit és az MKB helycseréjén kívül nem történt változás, a Citibank pozíciójavításának oka az Inter-Európa Bank CIB-bel való egyesülése. A többi pénzpiaci szereplőnél már vannak nagyobb ugrások a vállalati ügyfelek száma alapján elfoglalt pozíció tekintetében. Az FHB 72 helyett javított, mivel 2009-ről 2010-re megháromszorozta vállalati ügyfelei számát. Kiemelkedő még az Allianz Bank teljesítménye, ahol a vállalati ügyfélszám duplázás egy év alatt 37 pozíciót repítette előre a bankot. Jelentős vállalati ügyfélszám növekedést ért még a Gyöngyöspata és Vidéke Takarékszövetkezet és az Oberbank is. 

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm