A válság nem érintette a LEGÓt, sőt 2009-ben a dániai vállalat kiugróan jó eredményt ért el az eladásokat és a profit növekedését tekintve egyaránt.
Szinte minden piacon a LEGO Csoport szignifikáns növekedést ért el 2009-ben. Az előző év legjelentősebb növekedését az angol anyanyelvű országokban érték el, de Európában és Ázsiai nagy részén is erős növekedést mutatott a LEGO.
• az adózás előtti profit 55.9%-kal növekedett az előző évhez képest. Dán koronában számítva 2.887 millióra (napi árfolyamon számolva valamivel több, mint 103 milliárd forintra) nőtt,
• a nettó profit 63%-kal növekedett, dán koronában számítva 2.204 millióra (napi árfolyamon számolva közel 79 milliárd forintra) emelkedett.
Általánosságban elmondható, hogy a játékpiac világszerte stagnált 2009-ben, de kontinensenként hatalmas eltéréseket mutatva. A szektor egészét tekintve Európában és Ázsiában növekedtek az eladások, Angliában és Japánban meglehetősen visszaesett a kereslet, és Amerikában is kissé csökkentek az eladások.
Mindennek ellenére 2009-ben a LEGO Csoport globálisan 4.8%-ra növelte piaci részesedését, a két klasszikus termékből a LEGO Cityből és a LEGO Csillagok Háborújából adták el a legtöbbet. A játékpiac 2010-ben is várhatóan stagnálni fog, de a cég pozíciójának, a 2009-es kimagasló fejlődésnek köszönhetően a LEGO Csoport 2010-ben is további növekedésre számít.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A 2009-es jó eredményekre és a 2010 első hónapjainak sikerére alapozva további növekedésre számítunk a 2010-es gazdasági évben is - mondta Jørgen Vig Knudstorp, CEO.
A LEGO Magyarországon
A LEGO Magyarország Kft - amely a magyar, a horvát és szlovén piacokon történő értékesítésért felel - szintén jelentős növekedést ért el Magyarországon: az árbevétel 13,7%-kal nőtt 2008-hoz képest. A legnépszerűbb termékcsoportok továbbra is a City és a Duplo, emellett a tavalyi évben a Star Wars és Power Miners termékek voltak a gyerekek kedvencei - nyilatkozta a LEGO.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.








