A hagyományos magyar élelmiszerek nem igazán számíthatnak világhírre a közeljövőben. A gyártók leginkább a prémium termékek alacsony gyártási volumenével, illetve a közösségi marketing hiányával magyarázzák azt, hogy a határokon túl többnyire rendkívül kis körben forgalmazott termékek nem tudnak betörni a szélesebb piacokra - írja a Világgazdaság.
Problémát jelentenek a hazai cégek és az élelmiszerek piacbővítését támogató Agrármarketing Centrum szűkös forrásai is, pedig Németországban vagy a korábbi keleti blokk országaiban nem számítanak ismeretlennek ezek a termékek. Még a hagyományos exportterméknek számító tokaji is segítséget keres, hogy újabb külpiacokra léphessen.
"A mennyiség jelenti a fő akadályt a tokaji aszú piacának igazi bővülése előtt. Tárgyaltunk az amerikai Wal-Mart áruházlánccal, ahol akkor érné meg a megjelenés, ha legalább évi 6,4 millió palackot tudnánk szállítani, miközben jelenleg évi 7 millió palack az éves termelésünk. A volt szovjet piacok újjáépítését is fontosnak tartjuk, de már kínai partnerekkel is felvettük a kapcsolatot" - mondta Kiss István, a Tokaj Kereskedőház Zrt. vezérigazgatója.
A pálinka egyelőre a belföldi fogyasztók körében hódít, a gyártók mindössze termékeik néhány százalékát exportálják. Az ital "sokfélesége" is akadálya annak, hogy kilépjen a legnépszerűbb égetett szeszes italok árnyékából.
A hazai gasztronómia sikertörténeteként elkönyvelt mangalica is ritka ínyencfalatnak számít, így forgalma is minimális, ám a szegmens szereplői úgy látják, ez nem is feltétlenül baj. A termék exkluzivitását venné el, ha a 45-50 ezer tonnás éves keresletet túlteljesítve többlet keletkezne a piacon.

Nincs mese, ezek az ingatlanok többet érnek, mint a simák: rengetegen hajlandók többet fizetni értük
Az ingatlanbérlők ma már hajlandóak többek fizetni a zöld ingatlanokért, bár még nem értékelik annyira a fenntarthatósági szempontokat.
A magyar piacon is megjelennek az enyhén alkoholos, gyümölcsös italok, egy felmérésből pedig kiderült, hogy a fiatalok különösen nyitottak ezekre az alkoholos frissítőkre.
Sokan gondolják, hogy teljesen tudatosan szervezik a pénzügyeiket, és nem értik, hogy hova folyik a pénzük a hónap végére.
Csak úgy, mint a többi technikai vívmányt, úgy a 3D nyomtatót is ajánlják szakértők a gyerekeknek is, hiszen rengeteget tanulhatnak, miközben alkotnak.
Nem járunk az élen abban, hogy elegendő zöldséget és gyümölcsöt együnk. A napi közel fél kiló gyümölcsöt és zöldséget pedig egyre nehezebb beszerezni.
-
Erre figyeljünk, ha idén a lakásfelújítás lesz a nyaralásunk
Ma már nem csak az otthonunk, gyakran a munkahelyünk is a lakás.
-
Egyre több cégtulajdonos ébred rá az intézményi tőkebefektetés előnyeire
A banki hitelezésen túl is van élet.
-
Egzotikus kalandok a nyárra: Afrika-kutató celeb, géporrszarvúk és rejtői fordulatok az év képregényének választott Kittenberger sorozatban (x)
Izgalmas, a valóságot a gőzgépek által inspirált retrofuturisztikus steampunk világával összekötő fiktív utazás, Kittenberger Kálmán kalandjai nyomán.
- Csapattal kezdenek a nyíltvízi úszók - itt a program
- Jöhet a közel-keleti NATO a jordán király szerint
- Aranyat kerestek, de valami sokkal ritkább kincset találtak
- Napról napra durvul a hőség
- Visszakapták a Déli pályaudvart éjszaka a közlekedők
- Hadrendben az amerikai rakéták Ukrajnában, terrorkészületség Norvégiában - a nap hírei
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


