Bár manapság többen kérnek a Gazdasági Versenyhivatalnál engedékenységet, mint korábban, az új szabályozás legkorábban ősszel éreztetheti a hatását - nyilatkozta a Világgazdaságnak Szolnoky Péter, a kartellcsoport vezetője.
A jelentkezők elsősorban az Európai Bizottság vagy más külföldi - többek között tengerentúli - versenyhatóság által vizsgált ügyben ajánlják fel információikat, úgy gondolván, az adott versenykorlátozó megállapodás a magyar piacot is befolyásolja. Tisztán hazai engedékenységi próbálkozás változatlanul alig akad, jóllehet a hivatal éppen ebben remél áttörést.
Az engedékenység a kartellek feltárásának hatékony eszköze, különösen Nyugaton. Nálunk, bár hat éve mód van rá, ritkán élnek vele a hazai vállalkozások. A kis piac, a cégek egymásrautaltsága miatt továbbra is megvan a félelem, hogy a kartellből kiugró, a versenyhatósággal együttműködő céget kiveti magából az érintett üzleti szféra, és lehúzhatja a rolót. Működnek a hatóságokkal szembeni fenntartások is. Így a legtöbb vállalkozás - bármennyire kényelmetlen is számára a kartell - a besúgás helyett kivárja a közös lebukást és a nemegyszer milliárdos büntetést.
Jelenleg tíz ügyben folyik versenyfelügyeleti eljárás kartellezés miatt. Tavasszal rövid időn belül a kartellkommandó lecsapott a könyvkiadókra és a kertészeti vállalkozásokra is. Nemrég a cukoripar került össztűz alá. A közeljövőben sem zárható ki a hivatal meglepetésszerű akciója újabb piacokon.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Új trendek a csapatépítésben, egyre messzebb utaznak a cégek
A rendezvénypiac aktuális helyzetéről Vígh-Guttmann Barbarát, az Adventor Hotel Kft. értékesítési vezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


