Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A jövőben már törvényi garanciát élveznek a magukat, illetve társaikat feladó kartellezők, és versenyezhetnek a bírság alóli teljes mentesülésért.
A magukat, illetve társaikat feladó kartellező cégek akár százmilliókat spórolhatnak, ha még időben bizonyító erejű információkat szolgáltat a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) számára.
A módosult versenytörvény ugyanis már rögzíti a GVH úgynevezett engedékenységi politikáját, mely szerint teljes mentesülésre az számíthat, aki a verseny-felügyeleti eljárás elindításához nyújt kellő információt, vagy később bizonyítékhoz juttatja a hivatalt. Csökken a bírsága annak, aki menet közben nyújt értékes adatokat.
Az engedékenységet egyébként még 2004-ben vezették be, arra számítva, hogy könnyebben felderíthetővé válnak a kartellek, azonban nem igazán volt példa a vállalatok együttműködésére, főként a valódi jogi garanciák hiánya miatt.
Most azonban már a módosított versenytörvény tartalmazza a mentesítési feltételeket, így a visszaélésekre - remények szerint - hamarabb fény derülhet a jövőben.
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


