A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium a termékdíj-szabályozás módosításával átírta a törvényben szereplő reklámhordozó papírt információhordozó papírra, és az ez után járó környezetvédelmi termékdíjat kilogrammonként 15 forintban határozta meg.
Az átírással a jogalkotó a kereskedelem által kibocsátott szórólapokat egy kalap alá veszi az itthon nyomott, komoly hozzáadott értékkel bíró, jellemzően visszagyűjtött napilapokkal, magazinokkal.
A kiadók szerint azzal, hogy a lapok termékdíjkötelessé válnak, a piacra 3 milliárd forint többletteher nehezedik, ami a lapszámcsökkenés és a válságnak a hirdetői piacra gyakorolt kedvezőtlen hatásai mellett beláthatatlan következményekkel járhat.
A módosítás kibúvót enged a reklámtáskák után fizetendő termékdíj alól, de csak abban az esetben, ha a kibocsátó vagy a kereskedelmi lánc igazolni tudja, hogy a táskákat saját maga vagy egy koordináló szervezet visszagyűjti. Ilyennel eddig még senki sem próbálkozott, mivel lényegében lehetetlen.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


