13 °C Budapest

Van, akinek nagyon bejött a válság!

2009. július 3. 17:02

Hiába a válság, a jó (és olcsó) ruha elengedhetetlen - ez jut eszébe az embernek, ha a Hennes & Mauritz idei terveit nézegeti. A cég nem elég, hogy nyereséges, de idén novemberig 159 új üzletet tervez nyitni.

Számtalan történetet hallottunk az utóbbi időben kiskereskedőkről, akik a nehéz gazdasági helyzetben kénytelenek voltak lehúzni a rolót. A H&M egyáltalán nem így van ezzel, sőt. Az új vezérigazgató, az alapító 34 éves unokája, Karl-Johan Persson grandiózus tervekkel állt elő.
Bár csak július elsején vette át a cég irányítását, Persson máris lázas tervezésbe fogott: novemberig 159 új boltot nyitna, úgy, hogy ez év első felében már 84 új áruházzal bővült a lánc.

A cég második negyedéves jelentése több, mint meggyőző. A nettó nyeresége 532 millió dollárra rúgott, ami 6 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban, ugyanebben az időszakban. A forgalom 23 százalékkal 3,5 milliárd dollárra rúgott. Még az Egyesült Államokban is jól ment a H&M-nek, pedig ott külföldi áruházlánc alig veti meg a lábát - pláne a mostani vérzivataros időkben. Két új áruházzal 171-re emelkedett a tengerentúli országban a H&M-egységek száma, és újabb boltok nyitását tervezik.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem