A Nike Kínában harcol a hamisított termékek ellen

2009. április 8. 19:00

Védjegyjogok megsértésének vádjával pert indított a Nike két kínai vállalkozás ellen. Az amerikai sportóriás szerint a két cég jogtalanul használja a Nike zsákoló kosárlabdázót ábrázoló, Jumpman névre keresztelt logóját - adta hírül a hamisitasellen.hu.

A Nike keresete szerint a két sanghaji cég, a Century Lianhua Chengshan Supermarket Co. és a Kangchen Garment Co. több mint egy éve értékesít ruhaneműket ezzel a márkajelzéssel. A sportcég szerint a Century Lianhua Chengshan az általa árusított, Michael Jordan ihlette Jumpman logóval ellátott sportruházati termékeket a Kangchentől szerzi be.

A múlt héten kezdődött meghallgatáson a két vállalkozás védői azzal érveltek, hogy ügyfeleik nem sértették meg a Nike jogait. Álláspontjuk szerint az általuk használt márkajelzés nem egyezik meg a Nike-éval. Elismerik ugyan, hogy van hasonlóság a két logó között, de véleményük szerint ezek egyértelműen megkülönböztethetők egymástól, hiszen a kínai termékeken a kosárlabdázó sziluettje mellett a "sports" felirat is szerepel. A két vállalkozás elismerte továbbá, hogy üzleti kapcsolatban állnak egymással, ugyanakkor hangsúlyozták, hogy a Kangchen nem gyártója, csak beszerzője a termékeknek.

A meghallgatáson a Nike ügyvédje bemutatott a kínai cégek által értékesített több terméket is. Érvelése szerint az eredeti és a kínai termékeken a logók a megtévesztésig hasonlítanak egymáshoz. A Nike a meghallgatáson 300 ezer jüan (USD 43 900) kártérítést, valamint a két cég további jogsértéstől való eltiltását kérte a bíróságtól. Ítélet még nem született az ügyben.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. március 25. kedd
Irén, Írisz
13. hét
Március 25.
A gofri világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. március 25. 19:01
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33