A Nike Kínában harcol a hamisított termékek ellen

2009. április 8. 19:00

Védjegyjogok megsértésének vádjával pert indított a Nike két kínai vállalkozás ellen. Az amerikai sportóriás szerint a két cég jogtalanul használja a Nike zsákoló kosárlabdázót ábrázoló, Jumpman névre keresztelt logóját - adta hírül a hamisitasellen.hu.

A Nike keresete szerint a két sanghaji cég, a Century Lianhua Chengshan Supermarket Co. és a Kangchen Garment Co. több mint egy éve értékesít ruhaneműket ezzel a márkajelzéssel. A sportcég szerint a Century Lianhua Chengshan az általa árusított, Michael Jordan ihlette Jumpman logóval ellátott sportruházati termékeket a Kangchentől szerzi be.

A múlt héten kezdődött meghallgatáson a két vállalkozás védői azzal érveltek, hogy ügyfeleik nem sértették meg a Nike jogait. Álláspontjuk szerint az általuk használt márkajelzés nem egyezik meg a Nike-éval. Elismerik ugyan, hogy van hasonlóság a két logó között, de véleményük szerint ezek egyértelműen megkülönböztethetők egymástól, hiszen a kínai termékeken a kosárlabdázó sziluettje mellett a "sports" felirat is szerepel. A két vállalkozás elismerte továbbá, hogy üzleti kapcsolatban állnak egymással, ugyanakkor hangsúlyozták, hogy a Kangchen nem gyártója, csak beszerzője a termékeknek.

A meghallgatáson a Nike ügyvédje bemutatott a kínai cégek által értékesített több terméket is. Érvelése szerint az eredeti és a kínai termékeken a logók a megtévesztésig hasonlítanak egymáshoz. A Nike a meghallgatáson 300 ezer jüan (USD 43 900) kártérítést, valamint a két cég további jogsértéstől való eltiltását kérte a bíróságtól. Ítélet még nem született az ügyben.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 24. 21:11
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem