Védjegyjogok megsértésének vádjával pert indított a Nike két kínai vállalkozás ellen. Az amerikai sportóriás szerint a két cég jogtalanul használja a Nike zsákoló kosárlabdázót ábrázoló, Jumpman névre keresztelt logóját - adta hírül a hamisitasellen.hu.
A Nike keresete szerint a két sanghaji cég, a Century Lianhua Chengshan Supermarket Co. és a Kangchen Garment Co. több mint egy éve értékesít ruhaneműket ezzel a márkajelzéssel. A sportcég szerint a Century Lianhua Chengshan az általa árusított, Michael Jordan ihlette Jumpman logóval ellátott sportruházati termékeket a Kangchentől szerzi be.
A múlt héten kezdődött meghallgatáson a két vállalkozás védői azzal érveltek, hogy ügyfeleik nem sértették meg a Nike jogait. Álláspontjuk szerint az általuk használt márkajelzés nem egyezik meg a Nike-éval. Elismerik ugyan, hogy van hasonlóság a két logó között, de véleményük szerint ezek egyértelműen megkülönböztethetők egymástól, hiszen a kínai termékeken a kosárlabdázó sziluettje mellett a "sports" felirat is szerepel. A két vállalkozás elismerte továbbá, hogy üzleti kapcsolatban állnak egymással, ugyanakkor hangsúlyozták, hogy a Kangchen nem gyártója, csak beszerzője a termékeknek.
A meghallgatáson a Nike ügyvédje bemutatott a kínai cégek által értékesített több terméket is. Érvelése szerint az eredeti és a kínai termékeken a logók a megtévesztésig hasonlítanak egymáshoz. A Nike a meghallgatáson 300 ezer jüan (USD 43 900) kártérítést, valamint a két cég további jogsértéstől való eltiltását kérte a bíróságtól. Ítélet még nem született az ügyben.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ököllel támadt az őt megbírságoló rendőrre
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP
- Fontos intézkedést vont vissza az NMHH szinte mindenhol
- Két hét alatt 12,5 kilósra nőtt a szegedi „csöppség” – videó
- Sikeres éve volt a MBH Jelzálogbanknak