Védjegyjogok megsértésének vádjával pert indított a Nike két kínai vállalkozás ellen. Az amerikai sportóriás szerint a két cég jogtalanul használja a Nike zsákoló kosárlabdázót ábrázoló, Jumpman névre keresztelt logóját - adta hírül a hamisitasellen.hu.
A Nike keresete szerint a két sanghaji cég, a Century Lianhua Chengshan Supermarket Co. és a Kangchen Garment Co. több mint egy éve értékesít ruhaneműket ezzel a márkajelzéssel. A sportcég szerint a Century Lianhua Chengshan az általa árusított, Michael Jordan ihlette Jumpman logóval ellátott sportruházati termékeket a Kangchentől szerzi be.
A múlt héten kezdődött meghallgatáson a két vállalkozás védői azzal érveltek, hogy ügyfeleik nem sértették meg a Nike jogait. Álláspontjuk szerint az általuk használt márkajelzés nem egyezik meg a Nike-éval. Elismerik ugyan, hogy van hasonlóság a két logó között, de véleményük szerint ezek egyértelműen megkülönböztethetők egymástól, hiszen a kínai termékeken a kosárlabdázó sziluettje mellett a "sports" felirat is szerepel. A két vállalkozás elismerte továbbá, hogy üzleti kapcsolatban állnak egymással, ugyanakkor hangsúlyozták, hogy a Kangchen nem gyártója, csak beszerzője a termékeknek.
A meghallgatáson a Nike ügyvédje bemutatott a kínai cégek által értékesített több terméket is. Érvelése szerint az eredeti és a kínai termékeken a logók a megtévesztésig hasonlítanak egymáshoz. A Nike a meghallgatáson 300 ezer jüan (USD 43 900) kártérítést, valamint a két cég további jogsértéstől való eltiltását kérte a bíróságtól. Ítélet még nem született az ügyben.

Belehúz a legismertebb hazai repoharas cég: újdonságokat is hoznak a fesztiválszezonra, a cél maradt
Több újdonságot is hoz a legismertebb újraváltható poharas cég 2025-re, a célok azonban mit sem változtak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Fenntarthatóság és sztármárkák: ezek a legfrissebb trendek a drogériákban
Utánajártunk, hogy mekkora a keresletnövekedés a celebmárkák iránt és hogyan zajlik a termékfejlesztés.
-
Még idén elérheti a százmilliárdos álomhatárt ez a magyar étrend-kiegészítő gyártó
Lévai Bálintot, a BioTechUSA vezérigazgatóját és társtulajdonosát kérdeztük.
-
Megtérülhet egy csúcskategóriás robotporszívó? A Dreame X50 Ultra Complete válasza meglepő! (x)
Elsőre két dologgal érdemes tisztában lennünk! Az első kérdés, hogy Ön olyan átlagos háztartások közé tartozik-e, amelyek évente több száz órát töltenek takarítással? A második kérdés, hogy mennyit ér Önnek a szabadidő?
-
Minőség és hagyomány a Gyulahúsnál a kiváló termékekért (x)
A Gyulahús Kft. Gyulai Pokol szalámija kiérdemelte a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyet, bizonyítva a tradicionális gyártás kiválóságát.
-
Állampapír? Globális piacok? TBSZ? - A szakértő válaszol (x)
A Lightyear befektetési platform március 5-én webináriumot szervezett az állampapírokról és a tartós befektetési számla (TBSZ) előnyeinek kihasználásáról.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


