A dél- és a nyugat-dunántúli régió megyéiben a gyenge forint több ezer munkahelyet teremtett, illetve őrzött meg az elmúlt hónapokban.
Bár alapvető változásokat és áremelkedést nem okozott, a térség ingatlanpiacára is jótékony hatással volt a bevásárlóturizmus élénkülése. Míg az elmúlt években ezekben a körzetekben szinte el- és kiadhatatlanok voltak az üzletek, büfék és vendéglők, az utóbbi néhány hónapban többet is sikerült értékesíteni.
A Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központban 3-3,5 ezerre, a nyugat-dunántúliban 4-5 ezerre, a közép-dunántúliban 2,5-3 ezerre, míg az észak-magyarországiban legalább négyezerre becsülik azoknak a döntően kereskedelmi álláshelyeknek a számát, amelyek az ismét fellendült bevásárlóturizmusnak köszönhetik létüket. A legnagyobb tömeg kétségkívül Szlovákiából érkezett, de a rendszeresen átjáró osztrák, szlovén és horvát bevásárlóturisták száma sem elhanyagolható.
Pataki Ferenc, a Dél-Baranyában és Dél-Somogyban több mint fél tucat kisebb üzletet és benzinkutat üzemeltető Dráva 1995 Kft. gazdasági igazgatója elmondta, az újra lendületbe jött bevásárlóturizmus mentette meg a céget az összeomlástól. Áttörésről, a régi szép idők visszatértéről, amikor naponta ezrek érkeztek a határ túloldaláról, szó sincs, de jó néhány kereskedő legalább lélegzethez jutott.
A soproni kereskedők, vendéglátók, szolgáltatók is igyekeznek kihasználni az árfolyamkülönbségből adódó előnyöket. Csabai Dávid, a soproni kistérség foglalkoztatási ügyekben illetékes munkatársa elmondta, bár pontos statisztikájuk nincs, ezrekben mérhető azoknak a munkahelyeknek a száma, amelyeket a gyenge forint mentett meg. Az ország más részeiből havonta még mindig több száz ember érkezik, mintegy harmaduk az újjáéledő bevásárlóturizmus miatt folyamatosan azok helyébe tud lépni, akik már a határ túloldalán dolgoznak, euróért.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








