16 °C Budapest

Igazi sikersztori: fesztiválstandtól a Coca-Cola felvásárlásig

Pénzcentrum
2009. április 7. 15:00

Alig több mint tíz évvel ezelőtt ugyanaz három fiatalember, akik még jazz fesztiválokon árulták turmixaikat, ma 30 millió fontot kaptak a Coca-Colától cégük 10 százalékáért. Valamire nagyon rátapintottak!

A kizárólag természetes összetevőkből készülő gyümölcsturmixairól híres brit Innocent Drinks ma már a szigetország smoothie-piacának szinte egészét magáénak mondhatja.

A cég azon túl, hogy természetes összetevőket tartalmazó italokat gyárt, a csomagolással, az üdítőitalok elnevezésével, a különféle jótékonysági akcióival mind azt sugallja, hogy emberi léptékű, barátságos, környezetkímélő termékről, illetve vállalatról van szó

A három alapító Richard Reed, Adam Balon és Jon Wright 1998-ban egy londoni jazz-fesztiválon tették próbára magukat, illetve terméküket, a csak gyümölcsből készülő turmixaikat. Felállítottak egy standot, és azt kérték a vásárlóiktól, hogy annak megfelelően dobják üres poharaikat az "igen", vagy "nem" feliratú kukákba, hogy szerintük érdemes-e a terméket forgalmazni, vagy sem. Estére a kérdés eldőlt, a fiatalok felmondtak munkahelyükön, és belevágtak a businessbe.

Ehhez persze szükségük volt egy üzleti angyalra is, aki 200 ezer fontnyi kezdőtőkével látta el őket, így mára ő is 10 százalékkal részesedik a napokban 300 millió fontosra becsült vállalkozásból.

A Coca-Cola figyelmét azonban nem csak a jól menő üzlet hívta fel, hanem a szükségszerűség is, ugyanis legnagyobb riválisa, a Pepsi Co. már négy éve felvásárolt egy hasonló céget, tavaly pedig saját smoothie-márkával, a Tropicanaval is megjelent a piacon.

Az Innocent alapítók valószínűleg érzik, hogy természetes alapanyagú italaik, illetve működési filozófiájuk nem annyira klappol a Coca-Coláéval, ugyanis bőszen hangoztatják, hogy az értékesítés célja csak és kizárólag az volt, hogy európai terjeszkedésüket finanszírozni tudják, de a cég vezetése és felfogása változatlan marad.

Jelenleg egyébként 250 ember dolgozik a cégnél, ez a szám azonban a terjeszkedés folytán emelkedni fog. Itthon még nem lehet kapni ezt a terméket, de hasonló, természetes alapanyagból készült italok már kaphatók, főként a franchise formában működő kávéláncokban.

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 28. kedd
Vencel
39. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?