7 °C Budapest

A CBA a második, a Coop a harmadik: ki vezeti a hazai eladási toplistát?

Pénzcentrum
2009. április 6. 09:30

A Tesco, a CBA és a Coop a három dobogós helyezett az élelmiszert és vegyiárut értékesítő kiskereskedelmi vállalkozások toplistáján. A tizenhat legnagyobb kereskedelmi lánc tavaly összesen 3450 milliárd forint értékű terméket adott el - ebből 602 milliárdnyit egyedül a piacvezető Tesco.

Az összesítés szerint a régióban egyedülálló a hazai láncok részesedése: a CBA 545 milliárd, a Coop 500 milliárd forint és az összesített ranglistán ötödik helyezett Real 348 milliárdos forgalmával a hazai láncok 1400 milliárdos forgalmat bonyolítottak le.

A Tesco minden üzlettipusban terjeszkedik, és így is megpróbálja megkérdőjelezhetetlenné tenni a piacvezető szerepét: a több ezer négyzetméteres hipermarketek mellett a nyugati városokból ismerős Tesco Expresszeivel az utóbbi időben a kis eladóterű üzletek vevőkörét is csábítja. Ezzel egyszerre próbál belehasítani a hazai láncok és a diszkontok, elsősorban a Lidl piacába.


Tesco: hipermarket a belvárosban!


Ugyanakkor a Lidl is folytatta az előző években megszokott nyomulását, s a Penny Marketet beelőzve 2008-ban újabb tizenöt üzlettel bővítette a hálózatát. Az előző év másik főszereplőjének tekinthető, hálózatát mintegy harmadával megnövelő Spar ellenben a kisebb eladóterű, lakóhelyhez közeli szupermarket kategóriában erősítette meg a pozícióját.


Botrányosan olcsó a Lidl: mi áll a háttérben?


A korábban 2-3 százas magyar hálózatot célként vizionáló Aldi néhány éven belül felzárkózhat a szintén a világ tíz legnagyobb kereskedelmi óriása között jegyzett Lidl mellé. Így könnyen megtörténhet, hogy a két cég között nálunk is komoly árháború alakul ki, ami a német piacon oda vezetett, hogy a két vetélytárs gyakorlatilag felmorzsolta a diszkontpiac többi szereplőjét.

A piac kiesői közé tartozik a 2007-ben még 46 milliárdos forgalmat lebonyolított Cash and Carry lánc, az Interfruct: a felszámolás alatt álló vállalkozás lényegében már tavaly év elején bedobta a törülközőt. A Plus-t az év közepén átvette a Spar a Tengelmann-csoporttól - amely beszerzési társaság egyúttal búcsút is intett az itteni piacnak.

Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. november 30. szerda
András, Andor
48. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?