A Tesco, a CBA és a Coop a három dobogós helyezett az élelmiszert és vegyiárut értékesítő kiskereskedelmi vállalkozások toplistáján. A tizenhat legnagyobb kereskedelmi lánc tavaly összesen 3450 milliárd forint értékű terméket adott el - ebből 602 milliárdnyit egyedül a piacvezető Tesco.
Az összesítés szerint a régióban egyedülálló a hazai láncok részesedése: a CBA 545 milliárd, a Coop 500 milliárd forint és az összesített ranglistán ötödik helyezett Real 348 milliárdos forgalmával a hazai láncok 1400 milliárdos forgalmat bonyolítottak le.
A Tesco minden üzlettipusban terjeszkedik, és így is megpróbálja megkérdőjelezhetetlenné tenni a piacvezető szerepét: a több ezer négyzetméteres hipermarketek mellett a nyugati városokból ismerős Tesco Expresszeivel az utóbbi időben a kis eladóterű üzletek vevőkörét is csábítja. Ezzel egyszerre próbál belehasítani a hazai láncok és a diszkontok, elsősorban a Lidl piacába.
Tesco: hipermarket a belvárosban!
Ugyanakkor a Lidl is folytatta az előző években megszokott nyomulását, s a Penny Marketet beelőzve 2008-ban újabb tizenöt üzlettel bővítette a hálózatát. Az előző év másik főszereplőjének tekinthető, hálózatát mintegy harmadával megnövelő Spar ellenben a kisebb eladóterű, lakóhelyhez közeli szupermarket kategóriában erősítette meg a pozícióját.
Botrányosan olcsó a Lidl: mi áll a háttérben?
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A korábban 2-3 százas magyar hálózatot célként vizionáló Aldi néhány éven belül felzárkózhat a szintén a világ tíz legnagyobb kereskedelmi óriása között jegyzett Lidl mellé. Így könnyen megtörténhet, hogy a két cég között nálunk is komoly árháború alakul ki, ami a német piacon oda vezetett, hogy a két vetélytárs gyakorlatilag felmorzsolta a diszkontpiac többi szereplőjét.
A piac kiesői közé tartozik a 2007-ben még 46 milliárdos forgalmat lebonyolított Cash and Carry lánc, az Interfruct: a felszámolás alatt álló vállalkozás lényegében már tavaly év elején bedobta a törülközőt. A Plus-t az év közepén átvette a Spar a Tengelmann-csoporttól - amely beszerzési társaság egyúttal búcsút is intett az itteni piacnak.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








