13 °C Budapest

A magyarok vásárlók szeretik az akciókat

2009. március 9. 16:00

A kereskedelmi szektor akciókat reklámozó kampányai kevés esettől eltekintve bőven az átlag feletti aktivizálást értek el. Míg 2008-ban a közterületi kampányok átlagos aktivizálása 55% volt, addig a kereskedelmi szektornak 60%, a döntő többségében akciókkal hirdető hipermarketeknek pedig 63%. Az embereket tehát érdeklik az árak, s az akciókkal jól el lehet őket érni. A kampányok sikerességét minden esetben az üzenet-kreatív-kihelyezés hármasa határozza meg.

A Szonda Ipsos közterületi hatékonyságot mérő 2008-as kutatásainak egytizede - az egyik legnagyobb kampány-darabszámmal - a kereskedelem szektorban született. A POSTerTEST kereskedelmi szektorába a hipermarketek, a bevásárlóközpontok és a műszaki áruházak tartoznak.

A kereskedelmi szektor akciókat reklámozó kampányai kevés esettől eltekintve bőven az átlag feletti aktivizálást értek el. Míg 2008-ban a közterületi kampányok átlagos aktivizálása 55% volt, addig a kereskedelmi szektornak 60%, és a döntő többségében akciókkal hirdető hipermarketeknek 63%. Ezek a számok is azt bizonyítják, hogy az embereket érdeklik az árak, s az akciókkal jól el lehet őket érni. A kereskedelmi szektorra 2008-ban a 15-24 és a 45-60 évesek voltak a legfogékonyabbak egyaránt 35% fölötti észleléssel, míg a többi korcsoport alatta marad az átlagnak.

Település szerint is van különbség, míg a Budapestieknek 43%-a észlelte a kereskedelmi kampányokat, addig a vidékieknek csupán 31%-a. Ez annak tudható be, hogy a nagyobb kereskedelmi áruházak inkább Budapesten összpontosulnak, illetve a bevásárlóközpontok kampányai is csak a fővárosra fókuszáltak tavaly.

A korcsoportokat tovább vizsgálva megállapítható, hogy minél idősebb valaki, annál inkább tetszenek neki a kereskedelmi szektor hirdetései és annál inkább aktivizálja is. Ugyanez megállapítható az ESOMAR státuskategóriák esetében is, minél alacsonyabb valakinek a társadalmi státusza annál jobban tetszik neki és aktivizálja. Ennek hátterében az állhat, hogy ezek a célcsoportok érzékenyebbek az árakra, és a kereskedelmi szektor kampányai döntő többségükben az akcióikra hívják fel a figyelmet. A kereskedelmi szektor kampányainak további szempontok szerinti elemzésére is van lehetőség a Szonda Ipsos POSTerTEST rendszerével.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Üzlettípusok mentén is megkülönböztethetők a mutatók: a bevásárlóközpont, a hipermarket és a műszaki áruház kampányok, amelyek mind eltérő eredményeket produkáltak. Látható, hogy egy kampány sikerességét minden esetben az üzenet-kreatív-kihelyezés hármasa határozza meg.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem