A pályázati pénzek sokakat csábítanak, de azzal már kevesebben vannak tisztában, hogy nem minden fenékig tejfel. Az elutasított beadványok száma ugyanis elég magas, ráadásul sokan nem is mernek újat húzni a hatósággal, így nem tesznek panaszt az elutasított pályázatok miatt - írja a Népszabadság.
Aki próbálkozik, annak vagy igaza lesz, vagy nem, van aki hónapokig vár a döntésre az ügyében. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökséget ugyanis semmilyen szankció nem terheli a be nem tartott határidőkért, és az ebből adódó veszteségekért.
Tavaly szeptembertől idén júniusig 1200 panaszt nyújtottak be az illetékes szervezetekhez. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség adatai szerint a lezárt ügyek 33 százaléka bizonyult jogosnak, az átlagos ügyintézés 52 nap volt. Ez elvileg belefér a jogszabály szerint megszabott határidőbe. Ennek ellenére sokan tudnak olyan ügyről, amikor nem hogy nem született döntés 60 napon belül, de még egy levelet sem küldtek, hogy kitolták a határidőt.
Első körben a közreműködő szervezeteknél kell jelezni, ha a pályázó nem ért egyet az elutasítással, onnan a NFÜ jogi főosztályához kerül a dokumentáció. A közreműködő szervezetek azonban másképp reagálnak a megkeresésekre. A MAG Zrt. maga próbálja rendezni az ügyeket, ha tévedett, a problémát orvosolja. A Regionális Fejlesztési Ügynökségek között viszont van olyan is, amelyik nem igazán nyújtott érdembeni segítséget.
A probléma az, hogy vannak olyan pályázati szempontok, amelyekre hivatkozva elutasíthatják a pályázatokat, viszont ezek szubjektív megítéléstől függnek, így támadni sem érdemes, mert nem eljárásrendi hibáról van szó.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Karsai Dániel: ha engedélyezett lenne az eutanázia, most akkor sem élnék vele
- Újra bejárja Magyarországot a Google
- Fontos üzentet küldött a lakosságnak az Államkincstár
- Orbán Viktor: eljött az idő, hogy Budapest után Brüsszelben is megmentsük a szabadságot
- Momentum-programbemutató: üzenet Magyar Péternek és a DK-nak
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó