Ezzel a szlogennel tartottak szemináriumot tartottak a Cseh Köztársaság budapesti Nagykövetségének konferenciatermében. Az előadók célja azon magyar vállalkozók és befektetők megszólítása volt, akik már rendelkeznek az országban üzleti kapcsolatokkal, vagy fontolgatják a cseh piacra való belépést. A szeminárium áttekintette az üzletembereket leginkább foglalkoztató kérdéseket a cseh adó- és jogrendszerről, a cégalapítás feltételeiről, az ország ingatlanpiacáról és kereskedelmi tevékenység során alkalmazott szerződésekről.
Az adórendszer bemutatásakor kitértek a jövedelemadó, az általános forgalmi adó és a jövedéki adó szabályozására, de megemlítették az útadó, az ingatlanadó, a vagyonszerzés és TB és egészségügyi járulékok fizetési feltételeit is.
Az országban történő cégalapításról elmondták, hogy ők is német rendszert vették át a bársonyos forradalom után. Az országban működnek közkereseti- és betéti társaságok, a legnépszerűbb vállalkozási forma a Kft., de sok részvénytársasággal is találkozhatunk.
Az ingatlanokra vonatkozó kérdéskörben tisztázták a lakásvásárlás feltételeit, a szerződések tartalmi és formai követelményeit, a külföldi állampolgárokra vonatkozó rendelkezéseket és a kereskedelmi célú ingatlanok szabályozását. Kitértek a prágai négyzetméterárakra és a külföldi befektetők megjelenésére a cseh ingatlanpiacon.
A cseh szerződésjogot a vállalkozók esetében a Kereskedelmi Törvénykönyv, a magánszemélyek esetében a Polgári Törvénykönyv szabályozza. Léteznek általánosan alkalmazott tipusszerződések és a törvény által nem nevesített egyedi szerződések.A két törvénykönyv iránymutatásai szoros összhangban vannak egymással. Bemutatták továbbá a jogi szolgáltatások igénybevételének feltételrendszerét és a vállalkozói tulajdonosi és vagyonbiztosítási lehetőségeket is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


