Kevés a régióban a bedőlt vállalkozás- írja a Napi Gazdaság. Ugyanakkor nehéz az eltérő statisztikai módszertan miatt összehasonlítani az egyes országok mutatóit...
Magyarországon a tízezer működő vállalatra jutó csődesetek száma sok volt 2007-ben: hazánkban ez a szám 165, míg a közép-európai régióban átlagosan csak 36. Ugyanakkor nálunk nyugatabbra több olyan ország van, ahol ez az arány még nagyobb:

Az elmúlt években egyre kevesebb csődöt jelentenek mind a régi, mind az új EU-tagországokban. Ám míg nyugaton tavaly 5%-kal csökkent a vállalkozói csődök száma, ezzel szemben régiónkban csak 1,2%-kal. (Igaz, ott 2007-ben 129,8 ezer csődeset volt, közelünkben csak 19,86 ezer.)
Az adatok azonban nehezen összehasonlíthatóak (főleg a déli államok esetében), hiszen eltérő az egyes országokban a csődeljárások lefolytatásának módja, időhossza, és időnként a jogszabályi környezet is megváltozik.
Kétféleképpen is lehet magyarázni a számokat:
Egyik oldalról a több csődeljárás azt feltételezi, hogy az adott országban nehezebb nyereségesen működni- vagy a nagy piaci árverseny miatt, vagy a magas működési költségek / adóterhek miatt. Míg azokban az országokban, amelyekben kevés a csődbement vállalkozás, stabilabb, kiegyensúlyozottabb a gazdaság. (Északi államok.)
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A másik olvasata a dolgoknak az lehet, hogy amennyiben egy országban sok cég szűnik meg egy évben és sok másik alakul, akkor előfordulhat, hogy az adott országban valamiféle gazdasági szerkezetváltás megy végbe, tehát egyre több olyan vállalat kezd el működni, amelyik a magasabb hozzáadott-értéket termelő szektorban működik. Valószínűleg ilyen folyamat játszódhat le Németországban, Franciaországban, vagy Luxemburgban.
Egy biztos: ha olyan országbeli partnerrel létesítünk üzleti kapcsolatot, ahol alacsony a csődarány, talán nyugodtabban aludhatunk és kisebb a valószínűsége annak, hogy üzleti partnerünk a pénzügyi teljesítés előtt csődöt jelent. Persze az óvatosság sosem árthat.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








