Mobilozz teljesen ingyen! Átütő siker az újdonság...

Pénzcentrum
2008. február 4. 10:05

Teljesen ingyenes mobiltelefonálási és SMS-küldési lehetőséget kínál egy londoni cég a 16-24 év közöttieknek, akiknek cserébe annyit kell tenniük, hogy engedélyezik a szolgáltatónál a harmadik féltől érkező reklámok küldését.

A modell rendkívül egyszerű: a fiatalok árérzékenysége a cég szeptemberi indulása óta több 10 ezer felhasználót toborzott, így a könnyen és hatékonyan megcélozható célcsoport olyan hirdetőket vonzott, mint az Adidas, a L'Oreal és a McDonald's.

A Blyk nevű cég a hirdetőktől befolyó pénzből fedezi a fiatalok telefonszámláit, a hirdetők pedig igen szépen fizethetnek, mivel a kampányok eredményessége szakértők szerint is kiemelkedő. Az SMS és képüzenet formájában érkező hirdetésekre átlagosan a címzettek 29%-a reagál, mely arány több mint duplája a tipikus direktmarketing eszközöknél tapasztaltnak.

A Blyk az új modellel gyakorlatilag a hirdetők álmát valósítja meg: hihetetlenül hatékonyan szólítja meg az egyre nehezebben elérhető fiatal célcsoportot. A szolgáltatáshoz csatlakozó felhasználóknak ki kell tölteniük egy rövid kérdőívet érdeklődési körükről, hogy a hirdető partnerek még jobban célozhassanak és minél kevesebb irreleváns reklámmal zavarják a mobilozókat.

A cég szerint az üzleti modell más célcsoportokra is adaptálható lesz majd, és úgy tűnik, ebben a Goldman Sachs mellett a párizsi kockázati tőke társaság, a Sofinnova Partners is lát lehetőséget, ugyanis mindketten beszálltak befektetőként az üzletbe.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Egyes elemzések szerint a mobilhirdetési piac 2011-re 11 milliárd dolláros nagyságúra nőhet, ezzel szemben számos elemző meglehetősen szkeptikus az új modell-lel szemben. A kritikusok szerint az új formátumok bevezetése után a válaszadási ráták mindig kiemelkedően magasak, aztán idővel megszokják a fogyasztók az újdonságot és sokat veszít hatékonyságából a hirdetés. Más elemzők szerint a különféle célcsoportokra adaptálhatóság igencsak kérdéses, az idősebb korosztály ugyanis aligha lenne hajlandó reklámüzenetek özönét fogadni némi megtakarítás fejében.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 3. péntek
Tímea, Irma
18. hét
Május 3.
Paranormal nap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem