A Hewitt átfogó kompenzációs kutatása arról tanúskodik, hogy a tavalyi évben is a vállalati gépkocsi, a mobiltelefon és az étkezési hozzájárulás volt a leggyakrabban alkalmazott fix juttatás - írja a Világgazdaság.
A felmérésből kiderül, hogy bár a vállalatok körében továbbra is a céges autó számít a legnépszerűbb juttatásnak, megpróbálnak ennek a költségein oly módon faragni, hogy szűkebbre veszik az autók megvásárlására fordítható keretet. Tavaly a felsővezetők csupán 15, a középvezetők 5 százaléka élvezhette a luxusfelszereltség adta kényelmet, a többségnek azonban be kellett érnie középkategóriás járművekkel.
A vállalatok kétharmada a munkakör alapján választja ki, hogy egy-egy dolgozó kaphat-e céges kocsit, a megkérdezett több mint 100, átlagos 7 milliárd forintos árbevételű cég felénél pedig a szervezeti szint is befolyásolja a döntést.
Míg az autóválasztás esetében kedvezőtlenül módosultak a feltételek (a cégek többsége nem enged szabad választást a típust illetően), addig a magánhasználattal kapcsolatban engedékenyebbek lettek a vállalatok. Bakos Réka, a Hewitt javadalmazási felmérésekért felelős tanácsadója a Világgazdaságnak elmondta, hogy 2007-ben a cégek háromnegyede tette már lehetővé a céges autó magáncélra való használatát, bár többük bizonyos formában korlátot szab annak.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát
- Már az idén milliárdos üzletté válhat a női élsport
- Újabb amerikai egyetemen tüntettek palesztinpárti diákok
- Lezárták az M7-est Balatonvilágosnál
- Újabb fordulat a német kémbotrányban: már egy EP-képviselő ellen is nyomoznak
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján