Magyarország híresen jó az "ötletelésben", számos tudóst, találmányt adtunk már a nagyvilágnak, ennek ellenére, nem árt, ha felkészülünk, mi az, amivel jövőre befuthatunk az üzleti életben. Nézzük mit ajánlanak a szakértők, tanácsadók, mi lesz a divatos 2008-ban!
Élelmiszerek
A 2008-as év "szupergyümölcsei" között bizonyosan ott lesz a már most is igen divatos gránátalma, vagy a fekete áfonya. Az Iconoculture fogyasztói szokásokat kutató cég szerint jövőre az lesz a keresett gyümölcs, vagyis a szupergyümölcs, amely tartalmaz valamilyen esszenciát a földből, természetes, nagy mennyiségű antioxidánst tartalmaz, valamint előnyös az egészségre.
Van, aki a cseresznyére esküszik, míg mások a homoktövisben, illetve a mangosztánban látják a jövőt. Lényeg a lényeg, mindezek a gyümölcsök nem csupán a gasztronomiában törhetnek utat, a kozmetikában, gyertyában, parfümiparban tevékenykedőknek sem árt lépést tartani a trenddel.
A vendéglátásban, élelmiszeriparban tevékenykedőknek is érdemes az internetes értékesítésben gondolkodniuk. A Forrester Research adatai szerint az online étel- és italértékesítés értéke 2007-ben eléri a 7,2 milliárd dollárt a tavalyi 6,2 milliárddal szemben. Az internetes csatornát különösen azok az éttermek használhatják ki, amelyek valamilyen specialitást kínálnak, s potenciális vendégeiket könnyebben elérhetik a hálón keresztül.
Ahová érdemes lehet beszállni
A nyugdíjrendszer szempontjából nálunk is problémát jelent az elöregedő társadalom, másik oldalról megfogva a dolgot azonban a vállalkozni vágyóknak számos területet nyit meg az idősebb korosztály. Így például az otthon nyújtott, nem orvosi gondozási szolgáltatások (így például takarítás, háztartás vezetése), ugyanis - pláne Magyarországon - az emberek ragaszkodnak otthonukhoz. Persze ehhez a területhez megfelelő elhivatottság szükséges, s természetesen alapos vizsgálatnak kell alávetni az alkalmazottakat annak érdekében, hogy a megfelelő típusú embereket küldjük ügyfeleinkhez.
Egy másik robbanási lehetőséget a kifejezetten az idősebb korosztály számára kínált fitnesztermi szolgáltatások. Legalábbis az International Health, Racquet & Sportsclub Assocation adatai szerint 1990 és 2005 között 314 százalékkal emelkedett az egészségklubok 55 év feletti tagjainak száma.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mindemellett érdemes szemmel tartani a mobiltelefonos tartalomszolgáltatás, az iSuppli adatai szerint 2011-re a prémium mobil tartalomszolgáltatás piaca eléri a 44 milliárd dollárt, s főleg a video-alapú tartalmakban várható előrelépés.
Gyerekek, mint potenciális ügyfelek
A bankok már kezdik felfedezni a 18 év alatti korosztályban rejlő lehetőségeket, azonban nem szabad megfeledkezni arról, hogy a középiskolások mekkora vásárlóerőt képeznek. Lehet nekik célozni a termékeket a technológia, vagy a szórakoztatás világában, de nem szabad róluk megfeledkezni a lakberendezés, ruházkodás területén sem.
Környezetvédelem
A globális felmelegedés egyre égetőbb problémává válásával egyre több vállalat, vállalkozás igyekszik felelős politika alapján működni. A zöld termékek, szolgáltatások iránti kereslet tehát megnövekedett, azonban a kínálat még nem elégséges, így tehát ezen az oldalon is be lehet lépni a piacra.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








