A tévék alkonya: az irány egyértelmű... Miközben világszerte, így hazánkban is dinamikusan növekszik a teljes reklámköltésen belül az online szegmens szelete, addig nem elhanyagolható tény, hogy a magyarországi reklámpiac összességében elenyésző mértékben nő. Mindez azt vetíti előre, hogy az előretörő csatorna, az internet nem a reklámpiacba újonnan pumpált pénzeket szívja magába, hanem más média rovására nyer teret. Eddig a legtöbb szakértő tényként kezelte, hogy a legnagyobb vesztes a rádió, most azonban úgy tűnik, a televíziós csatornák vannak soron - tudtuk meg az Online marketing az e-businessben című konferencián.
Felütésnek álljon itt a Carnation médiaügynökség előadójának egy megállapítása, mely szerint az 54 évnél fiatalabb internetezők körében az online töltött idő meghaladja a tévézésre fordított időt. Ezt támasztják alá a GKIeNET adatai is, melyek szerint azon korcsoportokban, ahol magasabb az internetezők aránya, ott alacsonyabb a tévénézésre fordított idő. A számok egyértelműen rámutatnak arra, hogy a fiataloknak ma már tényleg valós alternatívát nyújt az internet a televízióval szemben.
Mindez persze aligha fájna a tévécsatornáknak, ha a hirdetők nem követnék a médiafogyasztási szokások változását, mivel azonban egy "üres szobában senki nem szeret kiabálni", így idővel a reklámok is oda kerülnek, ahova a célközönség vándorolt. A hirdetési költések átstukturálódására utal az IBM kutatása is, mely az egyes csatornákra, megoldásokra fordított költés várható változását mutatja.

Amennyiben az átstrukturálódás tényét mind a médiafogyasztás mind a hirdetési költések terén elfogadtuk, akkor a legrelevánsabb kérdés kétségkívül az lehet, hogy milyen gyorsan mehet ez végbe. A hirdetők reakcióidejét az ún. delay metrics mutatóval jellemezhetjük, mely az internet penetráció és az online reklámpiac teljes reklámtortán belüli részesedésének hányadosa. Magyarországon ez az indikátor 5 körüli értéket vesz fel, ami rendkívül kedvezőnek mondható, ez az alacsony szám ugyanis arra utal, hogy a magyarországi hirdetők rendkívül gyorsan alkalmazkodnak a médiafogyasztási szokások megváltozásához. (Csak összehasonlításképp: Bosznia-Hercegovina és Macedónia esetében 30 körüli értéket vesz fel a mutató, ami rendkívül lassú reakcióidőre utal.)
Mindent összevéve kijelenthetjük, hogy a közép-kelet-európai régióban hazánk Ukrajnával együtt élenjár a hirdetői alkalmazkodás gyorsaságát tekintve, melynek talán a hazai tévécsatornák örülhetnek legkevésbé. Egy dologgal védekezhetnek: az interneten a felhasználók könnyen elkerülhetik a reklámokat (hirdetésblokkolással), míg a televízió esetében (a hazai technológiai színvonal mellett) erre nincs lehetőség. Ez a védekezés azonban nem sokáig lehet helytálló, a hirdetéseket kiszolgáló Adverticum ugyanis kifejlesztett egy megoldást, mely ellen hatástalan a közkedvelt Firefox blokkoló bővítménye is. (A cikk következő oldalán belinkelt tesztoldal segítségével mindenki meggyőződhet róla, hogy a reklámok minden erőfeszítése ellenére megjelennek-e.)
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A reklámblokkolás halála? Próbáld ki a tesztoldalon!
Az Adverticum Zrt. előadása rávilágított arra, hogy az internetezés fejlődésének mérföldköve volt, amikor a tartalom és a hirdetés forrása elvált egymástól, vagyis a reklámok külön szerverről (adserver) töltődtek be az oldalakra.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








