A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmáról szóló törvény szerint a vállalkozás lesz majd felelős azért, ha hiányos szakmai gondossággal, a termékre vonatkozó valótlan információkkal, vagy agresszív magatartással sérti a fogyasztói érdekeket - adja hírül a Világgazdaság.
Tilos lesz továbbá a fogyasztók megtévesztése, valamint hamis hirdetésekkel, illetve zaklató lépésekkel olyan döntésre bírni őket, melyeket egyébként nem hoznának meg. A tervezet az eljáró hatóságokra bízza annak megítélését, hogy az adott esetben megállapítják-e a jogsértést.
Ennek ellenére rögzít egy 31 pontból álló listát, ezekben az esetekben ugyanis nem enged mérlegelést a törvény, ezen magatartásokat egyértelműen törvénybe ütközőnek kell tekinteni és megfelelően szankcionálni kell, ami akár az üzlet bezárását is jelentheti.
A tilalom megsértése miatt a fogyasztóvédelmi hatóság vagy a Gazdasági Versenyhivatal jár el. Előbbi az egyedi ügyekben, míg utóbbi a gazdasági versenyt befolyásoló ügyekben. A verseny érintettségét a GVH állapítja meg vagy veti el.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








