Túlságosan széttagolódott a fogyasztóvédelem Magyarországon, amely a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság létrejötte után is megosztott maradt. A valóságban egyedi esetek orvoslásával senki sem foglalkozik, csak közérdekű komoly hibákkal. A vásárlók többsége nincs tisztában azzal, hová fordulhat panaszával jogorvoslatért - írja a Magyar Hírlap.
A fogyasztók sok esetben nem tudják, hogy panaszukkal melyik szervezethez forduljanak, konkrét esetet pedig csak a civil fogyasztóvédők, a békéltető testületek tudnak kezelni. Az egyik legnagyobb probléma az, hogy a jelenlegi jogi környezetben egyéni fogyasztói panaszok esetén a hatóságok általában nem tudnak eljárni.
A panaszok között sok a hírközlési, távközlési szolgáltatással kapcsolatos észrevétel, de a műszaki cikkek minőségét is rengeteg bejelentés kifogásolja. Ugyanakkor egyre több a garanciális jogokkal, reklamációs lehetőségekkel kapcsolatos panasz is. Jellemző az is, hogy a minőségi kifogásról, reklamációról nem készül jegyzőkönyv, és még mindig előfordul az is, hogy a fogyasztók nem olvassák el a pénzügyi, biztosítási szerződések, reklámok kisbetűs részét. Szakemberek felhívják a figyelmet arra, hogy fogyasztói panasz esetén mindenkor vetessünk fel jegyzőkönyvet, mert csak az alapján tudunk jogorvoslatért folyamodni.
Szakértők szerint azonban nem új törvényre lenne szükség: elegendő lenne a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jogosítványainak bővítése.
Tavaly a békéltető testületek ügyszáma 3542 volt, ebből 1374 ajánlással végződött, 933 esetben megegyezés született, kilencven kötelezést hoztak, 2397 eset pedig ügydöntő határozattal fejeződött be.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








