1 °C Budapest

Hogyan spórolnak a telefonszámlán?

Pénzcentrum
2007. szeptember 21. 16:00

Míg hazánkban három szolgáltató folytatja véget nem érő harcát az egyes ügyfelekért, addig Európában egyre több olyan új szolgáltató indul be, amelyik csupán bérli egy másiktól a hálózatot, s így alacsony árakon kínálhat telefonálási lehetőséget.

A BusinessWeek összeállítása szerint az MVNO-k (Mobile virtual network operator) tehát a hagyományosnak megfelelő mobiltelefonos szolgáltatást kínálnak ügyfeleiknek, de nem rendelkeznek saját hálózattal, azt csupán bérlik, így spórolva meg annak fenntartási költségeit.

Ezek a cégek a tengerentúlon egyébként már nem ismeretlenek, azonban ott félresiklott működésük miatt nem tudtak lábat vetni, annál inkább sikeresek a saját kontinensünkön. A világ egyik legismertebb MVNO-szolgáltatója egyébként a Virgin Mobile.

Az egyik legfontosabb kulcsmomentum az MVNO-k életében, amely miatt alacsony áron képesek tartani szolgáltatásaikat, amellett, hogy nem tartanak fent saját szolgáltatási infrastruktúrát, az a világháló kiemelt használata.

Vagyis az interneten keresztül zajlik teljes mértékben az ügyfélszolgálat, s az értékesítés is. Egy hagyományos szolgáltató esetében például amennyiben egy vásárló számlakivonatot szeretne, felhívja a céget, ahol elkészítik és postázzák ezt számára.

Egy MVNO esetében ez már nem így van, az ügyfelek saját maguk nézhetik meg számlájukat a neten keresztül, s ők is nyomtathatják ki azt, persze saját kontújukra. Emellett nagyon fontos különbség a hagyományos, illetve a fapados szolgáltatók között, hogy utóbbiak nem értékesítenek telefonokat sem.

Egy dán tanácsadócég szakértője szerint Európában az elmúlt 4 év során 150 ilyen szolgáltató indult be, az ügyfelek pedig kifejezetten jól jártak velük, ugyanis telefonszámlájuk átlagosan 15-20 százalékkal lett alacsonyabb.

Az európai szolgáltatók sikerének egyik kulcsa az ügyes marketingstratégia, SIM-kártyáikat például szupermarketekben vásárolhatják meg az ügyfelek. Az egyik nagy sikernek örvendő szolgáltató pedig az egyik évben marketing-költségvetésének 60 százalékát egy óriási ügyfél-buli megrendezésére fordította, így elindítva a "szájhagyomány" útján terjedő híráramot. Abban az évben ennek révén 250 ezer új ügyfelet sikerült szerezniük.


Magyarországon a verseny a három szolgáltató között igencsak éles, a legtöbben úgy vélekednek, a hazai piac már nem bírna el még egy mobiltársaságot.

Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 2. péntek
Melinda, Vivien
48. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. december 2. 07:52