14 °C Budapest

Miért nem jönnek a fapados mobil-szolgáltatók?

Pénzcentrum
2007. október 3. 10:26

Nyolc-kilenc milliárd forintra becsüli legfrissebb tanulmányában a Roland Berger Stratégiai Tanácsadó cég azt a potenciált, amely a magyar mobiltelefon-piacban rejlik a "fapados" mobilszolgáltatók számára. Magyarországon minden fontos tényező adott: a lefedettség teljes, gyakorlatilag mindenki rendelkezik mobiltelefonnal, ugyanakkor még nincs a piacon virtuális mobilcég (angol rövidítésével: MVNO), amely a hálózattal rendelkező szolgáltatók infrastruktúráját használva kínálna igen olcsó, "diszkont" szolgáltatásokat.

A virtuális szolgáltatók számára a piacra lépés akkor reális lehetőség, ha a penetráció meghaladja a 70 százalékot. "Minél nagyobb ez a piaci lefedettség, annál több embernek van saját készüléke. Ez pedig fontos, mert a diszkont szolgáltatók nem forgalmaznak olcsó mobilkészülékeket, hanem a meglévőkhőz kínálnak jóval olcsóbb szolgáltatást" - emelte ki Schannen Frigyes, a Roland Berger budapesti irodájának ügyvezető igazgatója.

A virtuális szolgáltatók megkülönböztetett érdeklődést mutatnak a magyar, a cseh és a lengyel piac iránt. Magyarországon a lefedettség jelenleg 101 százalék, de a piacon még mindig nincs jelen virtuális szolgáltató. A Roland Berger tanulmánya a magyar "fapados" piacot mintegy nyolc-kilenc milliárd forintra becsüli, s információi szerint már több potenciális piaci belépő folytat tárgyalásokat a mobilszolgáltatókkal.

Schannen Frigyes a tanulmány kapcsán arra is rámutatott, hogy Magyarországon nincs adminisztratív akadálya az MVNO-k megjelenésének. Így hamarosan megjelenhet mobilkínálatával a külföldön már tapasztalatokat szerzett UPC, de korábban a Tesco is jelezte érdeklődését.

A Roland Berger tanácsadói úgy vélik, hogy a nyugat-európai szolgáltatók számára a régiónkban tervezett piacra lépés során nem csak a szokásos üzleti megfontolásokat kell figyelembe venni, hanem az is fontos, hogy előnyös szerződést tudjanak kötni az infrastruktúrával rendelkező vállalatokkal. "A helyi törvények ugyanis nem kötelezik őket automatikusan arra, hogy hálózataikat megnyissák, ami jelentősen akadályozhatja a piac ilyen irányú fejlődését" - foglalja össze Schannen Frigyes a régiós tanulságokat.

Magyarország déli és keleti szomszédaira utalva Schannen Frigyes megjegyezte, hogy a bolgár és a szerb piac az ideális lefedettségtől még messze állnak, Romániában a lefedettség 80 százalékos. "A virtuális szolgáltatók számára ez a piac csak egy-két év múlva lesz érdekes, akkorra mintegy 30 millió eurós piaci forgalmat prognosztizálunk."

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Tőlünk nyugatra tekintve más tényezők gátolják a "fapadosok" sikeres működését. Ausztriában például a hagyományos szolgáltatók között dúló erős árverseny egyre kevésbé teszi vonzóvá a piacra lépést. Az alpesi országban a virtuális hálózati szolgáltatók akár 20-25 százalékos piaci részesedést is el tudnának érni az alacsony áron szolgáltató szegmensben. A meglévő négy szolgáltató azonban ennek a felét tudta csak megszerezni, mert az eleve alacsony percdíjak nagyon kiélezték a diszkont szolgáltatók közötti árversenyt is. Ebben a nagy szolgáltatók diszkont leányvállalatai lényegesen esélyesebbek, hiszen a hálózat használatáról és egyéb feltételekről folyó tárgyalások során sokkal erősebbek a pozícióik.

Igen jó példa az osztrák yesss! nevű fapados szolgáltató, amelynek sikere az értékesítési stratégiában gyökerezik. A cég két éven belül ötszázezres ügyfélkört épített ki úgy, hogy az értékesítést egy 350 tagból álló üzletláncon és az interneten keresztül valósította meg. A Roland Berger tanulmányában a sikeres piacra lépés három alapvető pillérét fogalmazta meg, amelyek a magyarországi piacra is érvényesek: a belépő szolgáltató lehetőleg rendelkezzen saját értékesítői hálózattal, és márkáját a piaccal gyorsan, teljes körűen ismertesse meg, ugyanakkor férjen hozzá egy egész országra kiterjedő mobiltelefon-hálózathoz.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem